taxi gherla dej cluj telefon
locuri de munca gherla dej cluj iclod fabrica calorifere irrom
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon cofetaria ada prajituri torturi gherla vindecare tratament terapeut terapie bowen gherla dej cluj
taxi

Un nou tip de înșelăciune, victime șoferii de taxi

Escrocii se disting din nou prin ingeniozitate. Fără a apela la violență, infractorii se folosesc de puterea lor de puterea de convingere, de inteligență, pentru a-și determina victimele să le cedeze de bunăvoie bani sau valori.

Un nou tip de înșelăciune a fost remarcat de polițiști în ultimele zile, la Oradea. Oamenii legii au fost sesizați de patru persoane care își desfășoară activitatea în regim de taxi că au devenit victime ale unor infracțiuni de înșelăciune.

Concret, aceștia au fost solicitați prin intermediul dispeceratelor de taxi, prin apeluri telefonice venite din partea unor persoane necunoscute, să încarce cartele telefonice sau conturi. Pentru a masca înșelăciunea, în comenzi se mai cereau diverse produse alimentare sau nealimentare, cu promisiunea că toate serviciile vor fi decontate la final, inclusiv transportul.

Numai că, ajunși la adresele indicate, apelanții nu au mai putut fi contactați, iar taximetriștii nu și-au mai putut  recupera sumele plătite pentru comisionul efectuat. Unii au rămas astfel de pagubă, cu sume de bani cuprinse între 300 și 900 de lei.

Pentru a preveni victimizarea taximetriștilor prin acest gen de infracțiune, polițiștii de prevenire au desfășurat întâlniri cu reprezentanții firmelor de taximetrie, cu personalul care deservește dispeceratele și au transmis taximetriștilor recomandări utile pentru a preveni victimizarea acestora prin acest gen de faptă.

Polițiștii au explicat în detaliu, modul de operare al escrocilor, ce au de făcut în astfel de situații și au distribuit materiale preventive cu recomandări specifice, care au ajuns la taximetriștii orădeni. Astfel de acțiuni vor continua și pe mai departe.

Pentru a evita să fiți victimizat prin acest tip de înșelăciune, polițiștii recomandă:

• Analizați cu atenție orice apel primit prin dispecerat!

• Nu efectuați niciun serviciu (cumpărături, alimentarea unor conturi de plăți online, reîncărcarea unor cartele telefonice etc..) solicitat de o persoană necunoscută prin apeluri telefonice!

• Rețineți numerele de telefon de pe care ați fost apelați, cereți cât mai multe detalii persoanei în cauză despre serviciul pe care urmează să-l efectuați!

• Nu depuneți sume de bani în conturile indicate de persoane necunoscute!

• Dacă sunteți victime ale unor astfel de infracțiuni sesizați imediat poliția la numărul de urgență 112, pentru a fi demarate investigațiile!

sus(5)jos(0)

Lasă un răspuns