taxi gherla telefon
alin tise pnl cluj
pro romania tiberiu baraian pro romania gherla alegeri locale 2020 candidat
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon locuri de munca sofer gherla mariflor dej cluj angajare
tineriu baraian pro romania gherla

Tiberiu Ioan Bărăian: „Mă angajez să conectez administrația municipiului Gherla la platforma GHIȘEUL.RO”

Digitalizarea și implicit simplificarea procedurilor pe care le au cetățenii în legătură cu administrația locală este un obiectiv prioritat pentru Tiberiu Ioan Bărăian, candidatul PRO România la primăria Gherla.

Rep.: Știm că România are de făcut pași importanți în direcția tehnologizării și digitalizării, dar aceste concepte sunt destul de vagi pentru publicul larg. Dumneavoastră aveți o vastă experiență în domeniu, ne puteți spune mai multe despre aceste aspecte, pe înțelesul tuturor?

Tiberiu Bărăian: Societatea informațională este o societate unde crearea, distribuirea, utilizarea, integrarea și manipularea informațiilor reprezintă o activitate semnificativă din punct de vedere economic, politic și cultural. Principalii actori ai acestui tip de societate sunt tehnologiile informaționale și de comunicare digitală, care au dus la o explozie informațională și schimbă profund toate aspectele organizării sociale, inclusiv economia, educația, sănătatea, guvernul și democrația. Mă bucur că PRO România, partidul din partea căruia candidez la Primăria Gherla, a înțeles necesitatea inovației inclusiv în domeniul administrativ, așa că îmi pun mari speranțe în schimbarea stării locurilor în această privință.

România, din păcate, deși este de mult timp un furnizor de materie cenușie pentru țările dezvoltate, inclusiv în domeniul informaticii, a făcut pași de melc în direcția trecerii către societatea informațională. Iar referindu-ne la capitolul administrație, lucrurile stau sub orice critică. Într-o lume tehnologizată precum cea în care trăim, este absolut necesar ca și administrația să se adapteze acestor evoluții.

Rep.: Ce anume ne lipsește pentru a ne alinia trendului general în direcția adoptării întru totul a societății informaționale?

Tiberiu Bărăian: Auzim de mai mulți ani doar de inițiative la nivel național sau chiar de construcție de platforme informatice pentru automatizarea interacțiunii cu cetățenii. Dar nu auzim de nici o implementare. Autoritățile publice vizate trebuie, la rândul lor, să își facă temele pentru ca platformele acestea să fie și utile, nu doar funcționale, și să ajungă la destinatarul final – cetățeanul. De exemplu, vestita platformă „GHIȘEUL.RO” dezvoltată sub conducerea Autorității pentru Digitalizarea României în care s-au investit resurse semnificative, stă nefolosită. De ce? Fiindcă autoritățile locale nu găsesc de cuviință să-și implementeze partea proprie de infrastructură și să aloce resursa umană necesară pentru a pune în slujba cetățenilor facilitățile acestei platforme.

În orice proces de dezvoltare, trebuie interes din partea ambelor părți, partea care dezvoltă și partea care este beneficiar – în cazul nostru, autoritățile publice locale. La noi, din păcate, de multe ori, partea beneficiară este adepta atitudinii „merge și așa!” Eu nu am putut gândi niciodată în această manieră. Știu că se poate! De-a lungul carierei mele, având această meserie de inginer IT, am activat în echipe, respectiv am coordonat echipe care au făcut zeci de implementări de aplicații și sisteme informatice, în diferite domenii de activitate. Nu totdeauna a fost ușor. Este de știut că implementarea acestora este o operațiune delicată, te lovești tot timpul de rezistența la nou, trebuie să pui mult suflet pentru a demonstra utilitatea, răbdare nemărginită în comunicarea cu viitorii beneficiari, mult profesionalism din partea tuturor membrilor echipei, toate pentru ca rezultatul să fie cel scontat. Dar am reușit de fiecare dată!

Dacă voi avea privilegiul de a fi creditat de către cetățeni să ocup fotoliul de primar al municipiului Gherla, cu siguranță voi găsi profesioniști printre funcționarii Primăriei în așa fel încât să rezolvăm, în sfârșit, aceste probleme și să rezonăm astfel cu așteptările cetățenilor. Desigur, implementarea platformei „GHIȘEUL.RO” nu rezolvă decât o parte dintre așteptările vis-a-vis de interacțiunea cu administrația. Dar tot e ceva!

Rep.: Mai exact, ce înseamnă de fapt platforma „GHIȘEUL.RO” și de ce ar fi atât de necesară?

Tiberiu Bărăian: Sistemul a fost dezvoltat și pus la dispoziția instituțiilor publice și a cetățenilor pentru ca aceștia din urmă să poată consulta și plăti toate taxele și impozitele în deplină siguranță și cu o economie de timp, din fața calculatorului, oriunde s-ar afla, în țară sau peste hotare. În acest fel, drumurile la instituțiile publice sunt evitate iar cozile de la ghișee eliminate. Aceștia pot plăti în sistemul electronic 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, utilizând atât carduri emise de bănci din România, cât și din străinătate. Pe lângă taxele și impozitele locale, cetățenii mai pot achita și amenzi contravenționale cu deducerile aferente plății în 15 zile calendaristice. Așadar mă angajez să conectez administrația municipiului la platforma „GHIȘEUL.RO”. Dar nu este de ajuns! Va trebui făcută o analiză ca să determinăm toate serviciile ce se pot realiza prin interacțiune online și să proiectăm sistemul informatic astfel încât acestea să fie prioritare, mai ales în contextul creat de epidemia de coronavirus..

La toate acestea trebuie neapărat adăugate și alte aplicații informatice, integrate, interconectate cu aplicații alte instituții ale statului, inclusiv cu aplicații informatice ale companiilor furnizoare de utilități. Vă spuneam, în primul meu interviu în calitate de candidat la Primăria Gherla din partea PRO România, despre dorința mea de a implementa la Primărie un nou concept administrativ: „one stop shop”. Acest concept presupune ca cetățeanul, beneficiar al serviciilor publice, să-și poată rezolva solicitările apelând doar la un singur ghișeu sau un rând de ghișee, toate aflate într-un singur loc și cu program în același timp, iar acolo să găsească soluții pentru toate problemele. Asta înseamnă regândirea sistemului informatic al instituției, schimbarea mentalității și a modului de a lucra cu publicul pentru funcționarii instituției, creșterea eficienței și eficacității muncii pentru aceștia.

Rep.: Degeaba avem un sistem informatic performant dacă nu are cine lucra cu el. V-ați gândit la o soluție și pentru acest aspect?

În paralel cu dezvoltarea sistemului informatic, vom gândi și un sistem de perfecționare a angajaților din administrația locală. Bineînțeles, sunt conștient că aceste deziderate pot fi realizate doar dacă funcționarul este ajutat de instrumente informatice performante care să îi stea la dispoziție, toate concepute pentru a crește performanța funcționarului, pentru sporirea celerității în rezolvarea solicitărilor, pentru a economisi timpul cetățeanului. Și de ce nu, pentru creșterea gradului de confort psihic pentru lucrători. Dar ce ne oprește să construim în această direcție?

Sunt sigur că prin digitalizarea serviciilor publice prestate de Primărie vom câștiga teren în creșterea calității vieții în orașul nostru, obiectiv care este printre cele mai importante în programul meu și al echipei PRO România de guvernare locală.

sus(31)jos(113)

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program tractari auto gherla dej cluj telefon

Lasă un răspuns