Poliţia Română operaţionalizează noile prevederi legale ărivind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Atât copia actului de identitate, necesară obţinerii unor documente de la poliţie (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum și a Poliției Capitalei.
Astfel, pentru a nu mai apela la serviciile poştale sau pentru a nu vă mai deplasa la unitatea de poliţie, trebuie transmisa dovada plăţii amenzii la e-mailul unităţii teritoriale din care face parte agentul constatator care a aplicat sancţiunea.
De asemenea, nu mai este necesara copia xerox a cărţii de identitate pentru a obţine documente eliberate de poliţie. Este suficienta transmiterea copiei scanate a documentului de identitate pe e-mailul inspectoratului de poliţie judeţean.
Totodată, pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei.
Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult trei zile de la data solicitării, în situaţiile în care cererea este depusă în România.
Adresa de email la care se pot trimite documentele scanate pentru judetul Cluj este cabinet@cj.politiaromana.ro.