hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj ochelari vedere gherla gama optic dej clujstiri pentru viata constructii case zugrav instalatii reparator gherla dej cluj locuri de munca angajare ferma vaci muls fundatura iclod gherla dej cluj

domnule primar gherla

Site-ul domnuleprimar.ro și-a suspendat activitatea – sesizările pentru primăria Gherla, în continuare pe Facebook

După 16 ani de activitate, site-ul în care cetățenii din toate localitățile României au putut transmiste sesizări, observațîi, reclamații către primarii care îi conduceau și-a suspendat activitatea.

Într-un anunț făcut public, cetățenii sunt informați că site-ul a intrat în conservare, adică va mai fi disponibil în continuare doar pentru consultarea arhivei.

Cu același prilej au fost dezvăluite câteva din dedesubturile activității de pe site din toți acești ani.

DomnulePrimar.ro a pornit la drum în anul 2002, ca un proiect secundar. Nimeni nu credea că va fi genul de proiect care va ține mai mult de un an. Era vremea cînd abia se lansase Windows XP! Cînd social media încă nu exista. Cînd siteuri nu prea existau în România, iar primăriile erau niște cetăți inexpugnabile pentru omul de rînd. Fiecare cerere presupunea coală A4 și un drum pînă în oraș, coadă la registratură, alt drum pînă la primărie pentru obținerea unui răspuns. Era nevoie de acest proiect care să faciliteze comunicarea între autoritățile locale și simplul plătitor de taxe și impozite.

În proiectul inițiat de HotNews.ro și Asociația Editorilor de Presă Online, aveau să între la început Primăria sectorului 1, Primăria Timișoara, propriu-zis câțiva entuziaști. Și poate că lucrurile nu ar fi luat cine știe ce amploare dacă forumul găzduit de Primăria Cluj nu ar fi fost spart de repetate ori, până cînd Gheorghe Funar, primar la acea vreme, n-ar fi decis să închidă forumul municipalității și să pună un link înspre DomnulePrimar.ro, spalându-se pe mâini de relația cu cetățeanul.

Dar lucrurile aveau să se schimbe exact în direcția opusă! Deși siteul DomnulePrimar.ro a trecut prin numeroase atacuri, a rezistat. Și a întors către Primăria Cluj și către restul primăriilor din țară sesizările, petițiile, ideile și comentariile cetățenilor. Și, la fel, a redirecționat către cetățeni răspunsurile – la început sumare – ale edililor.

Din 2005, grație eforturilor depuse de la cei de la Direct DESiGN, siteul avea să devină cel pe care majoritatea îl știți astăzi. Siteul a murit și renăscut odată cu ciclurile electorale, din 2004, 2008, 2012, 2016, rezistând cu brio înlocuirii primarilor și a diferitelor concepții de a administra relația cu cetățeanul.

În baza de date a siteului s-au strâns nu mai puțîn de 354 de primarii (municipii și orașe), din care 269 au utilizat platforma noastră, un număr de 94.184 de petiții fiind transmise primarilor. La acestea, primarii au oferit 47.096 de răspunsuri. Cam la 50%! Și asta în condiții de maximă transparență! În plus, primăriile au adăugat un număr de 602 comunicate pe site.

Colaborarea cu primăriile s-a lovit de opoziția funcționarilor cărora li se părea un prea mare efort să posteze răspunsuri pentru petițiile cetățenilor. De menționat Primăria Cluj și Primăria sectorului 1. Au existat și primari care au refuzat din bun start dialogul cu cetățeanul, cazul primarului Simionescu de la Brăila, ori care s-au arătat ofensați de comentariile făcute de cetățeni, cazul primarului Ionașcu din Slobozia, dar și al Olgutei Vasilescu de la Craiova. Iar pentru că au considerat că cetățeanul trebuia doar să tacă din gură, nu le-au mai răspuns nici petițiilor. O notă specială și pentru răspunsurile oferite de fostul primar Boșcodeală de la Buzău, care le răspundea sec petiționarilor: „Am luat la cunoșțință”.

Un caz aparte a fost Emil Boc. Din dorința de a figura pe prima poziție în topul celor mai activi primari, cineva din Primăria Cluj a găsit o variantă de a frauda sistemul de răspunsuri la petiții, trimițându-le cetățenilor răspunsuri fără nici un text sau răspunzând multiplu la aceeași sesizare, motiv pentru care Primăria Cluj a și avut contul suspendat, fiind și singura primărie care a recurs la astfel de gesturi.

În materie de comentarii, s-au strîns peste 80.000, în condițiile în care secțiunea a fost atent moderată,  nepermitindu-se comentariile politice, textele scrise neglijent, injurioase, cele care conțineau atacuri la persoane, cele care nu aveau legătură cu administrația locală. Da, au existat postaci, trolli, persoane dezaxate, vindicative, și încă din plin!

Dar ar merita să menționăm și cazurile pozitive! Au existat adevărate campanii ale unor cetățeni ce vizau rezolvarea unor chestiuni punctuale, reabilitarea unei străzi, înființarea unui spațiu verde etc., care au tatonat municipalitatea pînă la rezolvarea chestiunii. Au existat și luptători singulari, cazul cetățeanului Cătălin Ghiță de la Buzău, care a dus o adevărată cruciadă pentru ca primăria să îmbunătățească situația transportului public din localitate.

Lăsând însă în urmă supărările acestor 16 ani, trebuie să adresăm mulțumiri sutelor de funcționari care au contribuit la efortul acesta general de a oferi un răspuns câte unui petitionar. Primarilor, care au înțeles importanță dialogului cu cetățeanul. Primarilor, care și-au rupt din timpul lor că să ofere personal răspuns cetățenilor! La fel, mulțumiri celor de la publicățiile locale – de-a lungul și latul țării – care ne-au susținut.

Sigur, DomnulePrimar.ro a fost un site de nișă, deci nu avea un trafic care să genereze interes din partea companiilor de publicitate. Un maxim de utilizatori unici pe zi a fost de cca. 10.000, dar media era pe la 1.500 de unici pe zi. Probabil că „tabloidizarea” ar fi crescut binișor cifrele, la fel și păruiala politică, dar DomnulePrimar.ro a oferit doar informație veridică, punctual legată de administrația publică locală, de nevoile comunității și cetățeanului. Însă, în final, determinanți sunt banii, de hosting, de leafă.

După preluarea siteului de către Transilvania Reporter Media SRL lucrurile au fost tot mai complicate și din punct de vedere tehnic, astfel că s-a decis că siteul „să între în conservare”, orice ar însemna asta. Dar, bănuim cu toții ce înseamnă.

Nu-mi rămîne, astea fiind spuse, decît să va mulțumesc că ați fost alături de noi. Asta a fost!

Ambrus Bela, (fost) editor

Nici situația de la Gherla nu a fost tocmai roz pe domnuleprimar.ro. Răspunsurile date de primarul Ovidiu Drăgan la sesizări, unele înțepătoare, altele pline de talc, iar unele de-a dreptul hazlii, au ajuns subiect de presă sau de dezbateri la televiziunile naționale. A urmat „epoca” Marius Sabo, care a precizat încă de la începutul mandatului că nu va răspunde deloc la sesizările postate de oameni pe site-ul respectiv. Și în cele din urmă, în manadatul actual, al primarului Ioan Neselean, sesizările au primit de multe ori răspunsuri cu formulări seci și amatoricești, care au nemulțumit cetățenii, iar aceștia nu s-au abținut de la comentarii pline de reproșuri.

De la lansarea din 2008 și până anul trecut, Gherla INFO a găzduit un link spre site-ul domnuleprimar.ro, cu intenția de a facilita legătura dintre cetățeni și primar.

În 2017, parcă prevestind ceea ce avea să urmeze, în condițiile în care rețelele de socializare s-au dezvoltat fără precedent și tot mai mulți dintre cetățeni au început să aibă acces la internet și platforme gen Facebook, s-a lansat grupul „Domnule primar Gherla”.

domnule primar gherla

Acesta și-a declarat de la început scopul, acela de a pemite sesizarea rapidă a problemelor observate în oraș, a căror rezolvare cade în sarcina primăriei și a instituțiilor subordonate acesteia.

Inițiativa s-a bucurat de interes, astfel că în grup s-au înscris până la zi aproape 1.000 de utilizatori. S-au postat zeci de sesizări, numeroase fotografii, chiar și sugestii. O parte dintre problemele sesizate au intrat în atenția responsabililor, iar o parte au fost rezolvate, semn ca grupul și-a demonstrat utilitatea. Alte sesizări încă își așteaptă soluționarea.

Spre deosebire de site-ul domnuleprimar.ro, grupul „Domnule primar” își continuă activitatea, astfel încât cetățenii orașului, plătitorii de taxe și impozite, cei care țin în viață primăria, să se poată exprima.

facebookInscrie-te aici pe „Domnule primar Gherla” (este nevoie de un cont de Facebook)

sus(4)jos(9)

apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestelylaborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon

Lasă un răspuns