fast food km 0 gherla comenzi livrari la domiciliu

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj ochelari vedere gherla gama optic dej clujstiri pentru viata locuri de munca gherla dej gama optic angajare consultant vanzari constructii case zugrav instalatii reparator gherla dej cluj pizzerie gherla strand kimbo livrare la domiciliu restaurant bar grill telefon locuri de munca angajare ferma vaci muls fundatura iclod gherla dej cluj

conul digitaliada

Profesor de matematică din Dej premiat la #Digitaliada pentru lecția „Conul”

129 de materiale digitale educaționale au intrat în concursul #Digitaliada, iar juriul a selectat 9 câștigatori.

#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare în limba română. Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul proiectului Digitaliada, al Fundației Orange, și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și tuturor persoanelor de peste 18 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.

În cadrul acestei ediții au fost introduse trei secțiuni distincte pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice. În cadrul fiecărei categorii au fost premiate 3 materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8000 euro. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să le fie susținută în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital în limba română.

Juriul celei de-a doua ediții #Digitaliada a fost format din: prof. univ. dr. Radu Gologan, președinte al Societății Române de Matematică și coordonator al Lotului Olimpic de Matematică – președintele juriului; dr. Ciprian Fartușnic, director general, Institutul de Științe ale Educației; Cristian Pațachia – Development & Innovation Manager – ‎Orange România; Roxana Rugină – fondator al platformei SimplonRomânia.org și consultant în dezvoltarea afacerilor sociale și a tehnologiilor educaționale; Amalia Fodor, director Fundația Orange.

„Sunt convins că, în foarte scurt timp, impactul digitalizării în educație va fi total. Acesta a fost și motivul pentru care este al doilea an în care am acceptat să fac parte din juriul concursului #Digitaliada. Am întâlnit cu aceste ocazii materiale de educație prin digital extrem de interesante, în majoritate alcătuite de dascăli. Aceasta probează dorința de implicare a profesorilor din România în modernizarea învățământului.” a declarat prof. univ. dr. Radu Gologan, președintele juriului.

„Am creat acest concurs pentru că am observat că în România sunt foarte puține materiale digitale în limba română ce pot fi folosite în școală. Mai ales în ce privește matematica și TIC-ul, materiile pe care este axat proiectul Digitaliada, am fost nevoiți să folosim în cele mai multe cazuri materiale în limba engleză. Pentru o țară care se laudă cu atât de mulți dezvoltatori de software, ne dorim să vedem prezența lor și în zona educațională, în special cu materiale open source, astfel încât generațiile care vin să fie din ce în ce mai bine pregătite.” a declarat Amalia Fodor, director Fundația Orange.

Scurtă descriere a materialelor câștigătoare

SECȚIUNEA APLICAȚII

sorin borodi dej profesor matematicaPremiul I – Sorin Borodi, profesor de matematică din Dej, județul Cluj, cu materialul „Conul” – aplicație ce include toate etapele necesare parcurgerii temelor despre figura geometrică numită con. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 2000 de euro.

Lecția creată de profesorul din Dej include toate etapele necesare parcurgerii temei “Conul”, noțiunile teoretice și aplicații – vezi aici 

Premiul II – Elena Buric, profesor de limba franceză din județul Tulcea, pentru materialul „Corpul uman. Învață să vorbești despre corpul uman în limba franceză!” – aplicația reprezintă un dispozitiv complet de învățare online a limbii franceze, care poate fi folosit atât la clasă, cât și în mod independent. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 1000 de euro.

Premiul al III-lea – Florin Pop, profesor de informatică și T.I.C din județul Maramureș, pentru aplicația „Structura unui sistem de calcul” – soft educațional interactiv pentru clasa a V-a, la materia TIC și Informatică, cu ajutorul căruia elevii vor descoperi ce este un computer. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

SECȚIUNEA CONȚINUT VIDEO

Premiul I – Anda Laura Silea, profesor de limba și literatura română din județul Brașov, pentru aplicația „Idei principale la îndemână” – o lecție video de prezentare a conceptului de idei principale. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 1500 de euro.

Premiul II – Mihai Agape, profesor de Informatică și T.I.C. din județul Mehedinți, pentru o serie de tutoriale video pentru un joc cu personajul Gobo. Premiul este o cameră video, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Premiul III – Ionel Dumitru Nedelcu, profesor de limba română din județul Dolj, pentru proiectul digital „Verbele Predicative” – o serie de tutoriale video despre identificarea verbelor predicative. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 500 de euro.

SECȚIUNEA PROIECTE DIDACTICE

Premiul I – Florin Pop, profesor de informatică și T.I.C din județul Maramureș, pentru aplicația „Siguranța pe Internet” – proiect didactic cu implementarea aplicațiilor Google pentru Educație. Premiul este un laptop performant, cu o valoare de aprox. 800 de euro.

Premiul II – Didina Botgros, învățătoare din județul Hunedoara, pentru aplicația Orizontul local Aninoasa – material digital structurat pe 2 teme ample de conținut și mai multe subteme: orizontul apropiat, cum ar fi sala de clasă , școala, localitatea și orizontul local cu referire la probleme ale vieții reale, așa cum apar ele în context cotidian, cu focus pe identificare de soluții, rezolvarea de probleme ale lumii reale, în scopul dezvoltării competențelor pentru viață. Premiul este o tabletă cu o valoare de aprox. 500 de euro.

Premiul III – Ovidiu Huțuleac, profesor de matematică din județul Suceava, pentru proiectul digital „Teorema lui Pitagora”, care împreună cu aplicațiile „Proiecții ortogonale pe o dreaptă”, „Teorema înălțimii”, „Teorema catetei” și „Noțiuni de trigonometrie” constituie un pachet destinat predării – învățării – evaluării unității de învățare „Relații metrice în triunghiul dreptunghic”. Premiul este un hard extern, cu o valoare de aprox. 250 de euro.

Digitaliada este un program de educație digitală care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare a elevilor.

În cadrul programului, s-a dezvoltat platforma www.digitaliada.ro – un hub online de conținut educațional liber, folosit de elevi și profesori din toată țara. Platforma găzduiește anual concursul de materiale digitale #Digitaliada, care încurajează crearea de conținut original și open source ce poate fi utilizat în procesul de învățare. Digitaliada se desfășoară cu avizul Ministerului Educației Naționale.

Trăim într-o lume invadată de digitalizare. Ȋn consecinţă, şi modul ȋn care facem educaţie se schimbă. Sau trebuie să se schimbe. Evident, nu forţȃnd schimbarea, ci adaptȃndu-ne.
Ştim, vedem sau cel puţin simţim că există nostalgie ȋn această zonă a educaţiei clasice. Este puternic ancorată ȋn mintea noastră imaginea unui magistru la catedră.

Şi dacă digitalizarea ne asaltează din toate direcţiile, nu trebuie să intrăm ȋn panică. Carisma unui pedagog, indiferent ȋn ce domeniu, nu va dispărea niciodată. Atȃt doar că instrumentele lui se schimbă. Trebuie să se schimbe. A scris pe pereţii peşterii la Altamira, a scrijelit nisipul, oasele, plăcuţele de lut. A atins culmea rafinamentului pe papirusuri şi apoi pe hȃrtie. Acum, pedagogul are acest minunat instrument, PC-ul şi toate rudele acestuia: tabletă, smart-board, flipchart digital şi multe altele. Ȋn plus, are acces şi la o baghetă magică, Internetul. Depinde doar de măiestria lui ȋn a le utiliza inteligent. Cu curaj, dar fără a abuza de ele.

Adaptarea la nou este dificilă. Nu ştim să evaluăm creativitatea copiilor, ca dovadă le interzicem la examene “utilizarea de orice mijloc electronic de calcul care ar putea fi utilizat pentru rezolvarea subiectelor”-am citat din metodologie. Evident, e mai comod aşa. Verificăm, cu preponderenţă, dacă elevul are o bună capacitate de memorare…

După părerea mea, Digitaliada a reuşit să facă un pas curajos pe acest tărȃm. A reuşit să pătrundă acolo unde instituţiile statului sunt neputincioase, din lipsa fondurilor şi dintr-o doză de rigiditate de care greu ne debarasăm.
Am urmărit mai multe videoclipuri ȋn care apăreau elevi din şcolile Digitaliada. Ce am văzut? Elevi care nu mai urăsc matematica. Elevi care zămbesc cȃnd văd o figură geometrică. Elevi curioşi, elevi care investighează fenomene. Ȋn cȃteva secvenţe de ȋnvăţare, am văzut, cu adevărat, ce ȋnseamnă metoda problematizării, urmată de găsirea de soluţii.
Şi roadele nu vor ȋntȃrzia să apară.

prof. Sorin Borodi

Profesorul Sorin Borodi se prezintă

Sunt profesor de matematică pentru clasele V-X, la Liceul Teoretic “Alexandru Papiu Ilarian” din Dej, jud. Cluj. Am o experiență de 27 ani în domeniu şi gradul didactic I. Elevii pregătiţi de mine au obţinut rezultate semnificative la Olimpiadele de matematică, precum şi la diverse concursuri.

Fiind pasionat de matematică, am dezvoltat propriul website cu teste și aplicații software de profil – sorinborodi.ro și am conceput şi realizat numeroase softuri educaţionale cu specific matematic, unele fiind omologate de M.E.N. Sunt autorul mai multor probleme selecţionate la Olimpiada de matematică.

Sunt coautor la mai multe cărţi de specialitate și sunt organizator al Concursului zonal de matematică „Leon Birnbaum”. Totodată, sunt autorul a numeroase materiale utile în predarea matematicii: teste, videoclipuri, dicţionare ilustrate, foi GeoGebra, lecţii, animaţii.

Am realizat o bază de date conţinȃnd subiecte de matematică date la diverse examene, ȋncepȃnd cu 1925.

Am susţinut cursuri de GeoGebra pentru profesori din jud. Cluj.

Am obţinut premii cum ar fi: Marele Premiu la Concursul Naţional de software educaţional, premiul I la Concursul Naţional de software educaţional „Calculatorul-partener în învăţare”, Premiul I la concursul „Matematica este din nou la modă”.

În principiu, mă interesează tot ce înseamnă didactica matematicii. Sunt pasionat şi de programare, ȋn măsura ȋn care aceasta ajută la elaborarea de materiale didactice.

În timpul liber îmi place să colecţionez cărţi poştale şi fotografii vechi.

sus(5)jos(0)

apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestelylaborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon

Lasă un răspuns