gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
locuri de munca iclod fabrica calorifere
mariflor gherla angajare locuri de munca dej cluj
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj asociatia pro vita cabinet veterinar gherla medic telefon chei gherla unixocd kimbo angajare bucatar pizzar gherla
ghiseul cazut site nu poate fi accesat

Platformele digitale naționale, căzute de trei zile. Plătește dacă poți, depune dacă poți!

Începând de marți dimineață, mai multe platforme digitale sunt inaccesibile online pentru public. Contribuabilii care au vrut să plătească taxe și impozite, cei care au vrut să depună declarații online sau entitățile implicate în licitații publice, au fost puși în imposibilitatea de a-și face treaba. „Acest site nu poate fi accesat”, a fost mesajul primit pe ecrane.

Au căzut site-urile ghișeul.ro, e-guvernare.ro, seap.ro, sicap.ro. Cauza defecțiunilor ar fi problemele din rețeaua publică electrică, care ar fi afectat serverele.

Autoritatea Pentru Digitalizarea României, instituția care gestionează platformele online, a anunțat inițial că remedierea va fi rezolvată până miercuri seara, la ora 18. Joi a venit un nou anunț, cu un termen mai lung, semn că problemele sunt cât se poate de serioase.

„Experții Autorității pentru Digitalizarea României sunt implicați în soluționarea problemelor, termenul pentru reluarea funcționalităților fiind azi, începând cu ora 18.00. Subliniem faptul că sistemele (datele/fișierele) nu sunt afectate, dar prezentarea lor în Internet depinde de procesul de restaurare. Timp estimat pentru reluarea activității – ora 18:00.” (miercuri)

Licitațiile publice, amânate

Tot miercuri, ADR a anunțat că „având în vedere inconsistențele din data de 11 februarie ale infrastructurii tehnice de la sediul secundar al Autorității pentru Digitalizarea României din strada Italiană nr. 22, vă informăm că, pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-12 februarie 2025, ora 15:00, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11-12 februarie, ora 16:00, se amână pentru data de 13 februarie, la aceleași ore de închidere.

O nouă prelungire, pe perioadă nedeterminată

ADR a revenit joi și a anunțat că se prelungește perioada pentru remediere. „Ca urmare a problemelor legate de infrastructura tehnică, specialiștii ADR lucrează în permanență pentru remediere. Este nevoie să păstrăm în deplină siguranță datele cetățenilor și companiilor, astfel încât vom extinde activitatea de mentenanță și restaurare până la data de 17 februarie. Pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică din platforma de achiziții publice, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-14.02.2025, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11-14.02.2025, se amână până la o dată care va fi comunicată ulterior”.

Tot joi, ADR a revenit cu un nou mesaj.

„Pentru recuperarea și punerea în funcțiune a sistemelor SEAP, www.ghiseul.ro, precum și a serviciilor interne ale ADR, specialiștii IT lucrează pe două linii de acțiune:
– restaurarea dispozitivului de stocare afectat în urma fluctuației de energie;
– restaurarea în regim temporar a mașinilor virtuale aferente sistemelor interne ADR care deservesc servicii pentru sistemul SEAP.

Luăm toate măsurile pentru operaționalizarea cât mai rapidă a serviciilor și redarea accesului utilizatorilor la toate sistemele pe care ADR le gestionează. Punem pe primul loc siguranța datelor pe care le gestionăm și securizarea sistemelor pentru evitarea unor situații similare în viitor. ”

Nu merge online-ul, trecem la cloud

În condițiile în care România a fost paralizată de căderea platformelor digitale, joi dimineață a avut loc la București, în organizarea ADR, o conferință dedicată, culmea, proiectului „Implementarea infrastructurii de cloud guvernamental”.

Pe rețelele sociale au început să curgă mesaje la adresa responsabililor. „Pai voi nu sunteți în stare sa restaurati niște aplicații și vorbiți de cloud? E clar ca acest cloud o sa fie un alt eșec de proporții. La ADR sunt niște personaje care cred ca IT vine de la Italia!”

Ministerul Finanțelor și ANAF, instituții vizate și ele de problemele pe care le întâmpină contribuabilii, nu au făcut niciun anunț către contribuabili privind problemele apărute.

ACTUALIZARE

Joi la ora 18, Autoritatea pentru Digitalizarea României a revenit cu precizări în ceea ce privește platforma de achiziții publice: specialiștii ADR au restabilit funcționarea platformei SEAP, în condiții normale.

„Pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu date limită de depunere 11-14.02.2025, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11-14.02.2025, se amână până la 17 februarie, la aceleași ore de închidere.”

ACTUALIZARE 15 februarie

Platformele Autorității pentru Digitalizarea României (SEAP, GHIȘEUL RO, PCUe, SAET și E-GUVERNARE) sunt funcționale.

Lasă un răspuns