taxi gherla telefon
alin tise pnl cluj
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon
maini multumire

O familie întreagă trimisă în spital, de virus, dar cineva a avut grijă de gospodăria lor

Și la Serviciul Voluntar Pentru Situații de Urgență Gherla se ține un „Jurnal” de Covid-19. Ar fi multe de povestit despre întâmplate în ultimele două luni, de când pandemia s-a făcut simțită.  Oamenii au fost puși în situații dintre cele mai neașteptate, iar reacțiile de care au dat semenii lor dovadă arată că există persoane cu suflet, care își lasă problemele personale de-o parte, pentru a putea fi de ajutor, fără a pretinde nimic în schimb.

Despre un astfel de caz recent, petrecut la marginea orașului, povestește Petru Mihuț, șeful SVSU Gherla.

***

De mai bine de două luni de zile de la declanşarea pandemiei, în timpul activităților cu Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Gherla pe „frontul” situaţiei de urgenţă creat de acest virus, am întâlnit diferite cazuri şi situaţii generate de pandemie, diverse tipuri de oameni, de comportamente, de acțiune, unele mai puțin plăcute, altele plăcut surprinzătoare.

Multe dintre acestea ne-au schimbat percepţia despre oameni, despre modul lor de comportare şi acţiune în situaţii critice, de multe ori răsturnând ierarhia valorilor existentă în mentalul colectiv.

În una din situaţiile atipice întâlnite, protagonistă a fost o familie din oraşul nostru. Situaţia la care mă refer a debutat cu tristeţe şi a creat o problemă nemaiântâlnită până în acel moment, neprevăzută de vreo Ordonanţă Militară.

În urma unei anchete epidemiologice prin care a trecut familia, toţi membrii acesteia au fost depistaţi pozitiv și au trebuit să ia calea spitalului din Cluj. pentru tratament. Nu erau nici primii şi nici ultimii din oraş în această stiuație, dar greutatea a fost dată de gospodăria cu animale, de care nu mai putea avea nimeni grijă.  Omul a sunat la SVSU şi a anunţat că în gospodărie sunt animale care trebuie hrănite și că rudele, prietenii şi vecinii au refuzat să facă aceasta, de teama firească a infectării.

Cu rezerve şi strângere de inimă, am sunat la medical veterinar Roxana Dobocan, pentru a-i cere ajutorul. De cum a aflat despre ce este vorba, şi-a oferit ajutorul necondiționat, cu replica „fiţi siguri, nu le vom lăsa să moară de foame”. Ceea ce a și făcut în zilele care au urmat, ba mai mult, a ţinut în permanenţă legătura prin telefon cu fiul familiei, aflat în spital, pentru a cunoaşte rosturile casei și nevoile zilnice ale animalelor.

Dopă o perioadă destul de lungă petrecută în spital, o parte din famile a fost declarată sănătoasă şi s-a întors acasă. Aici, Roxana i-a aşteptat cu cumpărăturile făcute, le-a predat gospodăria şi cheile. Apoi, doamna casei a sunat să întrebe cât costă serviciile, refuzate de unii şi acordate cu generozitate de străin, dar i s-a răspuns că astfel de servicii nu costă nimic.

Am sunat-o şi eu pe Roxana, să-i mulţumesc pentru umanismul de care a dat dovadă. Mi-a răspuns că „nici nu se punea problema să nu-i ajutăm, era o situaţie umanitară şi o îndatorire de bun simț”.

În urma faptelor pe care le-am văzut în această perioadă, am meditat puţin la valorile la care se raportează noile generaţii. Da, cu oameni tineri şi empatici precum Roxana, am certitudinea că grija faţă de aproape va căpăta o nouă dimensiune în viitor, raportată desigur la valorile creştin-umaniste.

Mulţumim medicului veterinar Roxana Dobocan pentru lecţia de umanitate, care a scos în evidenţă marea calitate de a fi OM.

Petru Mihuț, șef SVSU Gherla

sus(229)jos(3)

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program tractari auto gherla dej cluj telefon

1 comentariu

  1. Dna med.vet.Roxana Dobocan este un specialist f. bun, atentå la rezolvarea problemelor de sånåtate a animalelor.

    sus(8)sus(2)

Lasă un răspuns