taxi gherla dej cluj telefon
locuri de munca gherla dej cluj iclod fabrica calorifere irrom
gama optic gherla ochelari rabla oftalmologie analize medicale dej cluj
apartament vanzare gherla
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon cofetaria ada prajituri torturi gherla angajare sofer mariflor gherla angajare infirmiera camin varstnici rebeca santioana taga gherla cluj
bariera gherla

Mai rău ca în căruță la trecerile de la calea ferată. CFR anunță reparații, circulația blocată la bariera de la Mintiu Gherlii

Trecerea peste calea ferată a ajuns un adevărat chin pentru șoferi, cel puțin la Gherla. Denivelările abrupte și traversele care se mișcă provoacă zdruncinături serioase, ce amintesc de mersul cu căruța, pe drumurile rele de țară.

Întâlnirea cu calea ferată a ajuns un adevărat coșmar pentru conducătorii auto, care încearcă să își cruțe pe cât pot mașinile și merg cu viteză cât de mică, să mai salveze ce se mai poate salva. La acestea se adaugă și așteptările interminabile, în căldura sufocantă, din cauza trenurilor care mișcă parcă tot mai greu.

bariera gherla

Probleme grave sunt la trecerea peste calea ferată de pe strada Liviu Rebreanu. Dezastru este și la ieșirea spre Mintiu Gherlii, dar și spre Hășdate. Ceva mai bună este în ultima vreme situația pe strada Horea, după ce s-a mai turnat pe ici, pe colo, câte o lopată de asfalt.

Solicitată să explice această situație inacceptabilă, care se produce de câțiva ani de zile, CFR SA a anunțat că are în vedere lucrări de reparații, prevăzute pentru luna iulie.

  • barieră str. Liviu Rebreanu: „trecerea la nivel situată la km 33+089, pe linia CF 412 Apahida – Baia Mare, în stația Gherla, la intersecția dintre calea ferată (fir I, fir II și linia 5) și strada Liviu Rebreanu, prevăzută cu instalație SAT (semnalizare automată fără semibariere care emite semnale optice și acustice la apropierea trenului). Denivelările drumului pe zona căii ferate au apărut urmare deteriorării stratului de asfalt de pe rampele de acces și dintre zona cuprinsă între firul I și II. În cursul lunii iulie, Secția L7 Dej va executa lucrări de înlocuire a traverselor deteriorate pe firul II și refacerea prinderii. Menționăm faptul că, această trecere la nivel este inclusă și în proiectul „Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată – SRCF Cluj” – aflat în etapa de elaborare a studiului de fezabilitate. Contractul are termen de finalizare în anul 2021, fiind condiționat de obținerea avizelor CTE SRCF, CN CF”CFR” – SA., MTI, emiterea Hotărârii de Guvern, pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii.
  • bariera de la Mintiu Gherlii: „trecerea la nivel situată la km 34+790, pe linia CF 412 Apahida – Baia Mare, între stațiile Gherla – Dej, la intersecția dintre calea ferată (fir I și II) și strada Mintiului, prevăzută cu instalație SAT (semnalizare automată fără semibariere care emite semnale optice și acustice la apropierea trenului): denivelările drumului pe zona căii ferate s-au produs urmare deteriorării stratului de asfalt de pe rampele de acces, formându-se o groapă care îngreunează circulația auto. În cursul lunii iulie, Secția L7 Dej va executa lucrări de înlocuire a dalelor de beton deteriorate din zona trecerii la nivel și de turnare balast.
  • bariera de la Hășdate:  „trecerea la nivel situată la km 30+380, pe linia CF 412 Apahida – Baia Mare, între stațiile Iclod – Gherla, la intersecția dintre calea ferată (fir I și II) și strada Hășdății, prevăzută cu instalație SAT (semnalizare automată fără semibariere care emite semnale optice și acustice la apropierea trenului): denivelările drumului în zona căii ferate au apărut urmare deteriorării stratului de asfalt de pe rampele de acces și dintre zona cuprinsă între firul I și II. În cursul lunii iulie, Secția L7 Dej va executa lucrări de înlocuire a traverselor deteriorate pe firul II, refacerea prinderii și a stratului de asfalt.

CFR mai menționează că „pentru menținerea condițiilor optime de trafic în zona celor trei treceri la nivel, sunt esențiale și lucrări de reparații și asfaltări inclusiv în zona rutieră, pe rampele de acces, lucrări care exced domeniul de activitate al SRCF Cluj.” În traducere, responsabilii cu drumurile (primării, consiliul județean, după caz), trebuie să se implice pentru a rezolva partea de drum care ajunge până la calea ferată.

Anunțatele lucrări de reparații nu încălzesc prea mult: în 2019, vestea că  se fac reparații la bariera de la Mintiu Gherlii i-a făcut pe mulți să se bucure. Însă voioșia a ținut puțin spre deloc: echipele de muncitori au demontat și montat dalele de beton la fel de rău cum erau și înainte, astfel că și azi, șoferii circulă pe aici cu înjurături printre dinți.

foto: lucrări la calea ferată – Mintiu Gherlii, 26 noiembrie 2019

bariera mintiu gherlii cfr lucrari cale ferata

Deocamdată, CFR a anunțat că la bariera de la Mintiu Gherlii, sunt programate să înceapă lucrări marți, 13 iulie, de la ora 7 dimineața și până vineri, 16 iulie, ora 18. În acest interval de timp, circulația autovehiculelor prin zonă va fi închisă pe ambele sensuri de mers. Conducătorii auto au la dispoziție rute ocolitoare prin Gherla – Pepeniște – Mintiu Gherlii sau Gherla – DJ109C – drumul agricol de sub deal de la podul de la Nicula – Mintiu Gherlii.

bariera gherla

Primarul din Gherla, Ovidiu Drăgan, spune că a făcut demersuri la CFR pentru reparații la calea ferată și că  administrația locală s-a implicat pentru reparația drumului, pe porțiunea avută în administrare, până aproape de șine. „Am primit promisiuni că până la Sf. Mărie, problema se va rezolva pe strada Liviu Rebreanu”.

strail cale ferata dej cfr cluj

În timp ce la Gherla, șoferii se chinuie să traverseze calea ferată, la Dej (foto sus) sau la Jucu s-au făcut lucrări de modernizare, cu sistemul STRAIL. O lucrare de acest gen costă în jur de 85.000 de lei, iar până se vor bucura șoferii din Gherla de o trecere lină peste traverse, va mai dura.

video: sistemul STRAIL – O trecere la nivel cu o lungime de 9 metri de cale poate fi montată în numai 3 ore, cu 4-6 oameni şi fără ajutorul vreunui utilaj.

sus(12)jos(4)
creare site web gherla dej cluj apollo livada mobila angajare muncitor angajare sofer tir gherla dej cluj sonorizare nunta botez ravan gherla dej cluj majorat

Faci un comentariu sau dai un răspuns?