gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
locuri de munca iclod fabrica calorifere
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj asociatia pro vita cabinet veterinar gherla medic telefon chei gherla unixocd
cale ferata cfr gherla lucrari

Lucrările la un fir de cale ferată între Gherla-Dej au fost finalizate. Cu ce viteză se circulă și ce urmează

După nouă luni de lucrări la calea ferată, la sfârșitul săptămânii trecute a fost reluată circulația trenurilor între Gherla și Dej, pe firul II.

Ultimele lucrări de la calea ferată pe tronsonul respectiv au fost efectuate în urmă cu aproape 35 de ani, între 1989-1990, iar de atunci, infrastructura a avut de suferit, iar trenurile au circulat cu viteză tot mai mică.

Lucrările la firul II Gherla-Dej au început pe 11 martie2024  și au fost finalizate pe 8 noiembrie. A fost vorba despre o lucrare complexă, care a presupus aducerea și înlocuirea a mii de traverse noi, înlocuirea șinelor uzate, cu utilaje specializate, găsirea de locuri pentru depozitarea acestora, a tonelor de pietriș înlocuit, lucrări în condiții dificile, pe podul peste Someșul Mic de la Bunești.

Execuția a vizat eliminarea restricției de viteză, prin înlocuirea prismei de piatră spartă, a traverselor și a șinelor, realizarea de pasaje noi la treceri. Contractul de execuție a fost atribuit unei asocieri între firma Zue din Polonia și Drum Asfalt din Oradea.

Lucrările la calea ferată au afectat atât transportul de călători, derulat pe un singur fir, cu întârzieri mai mici sau mai mari, cât și traficul rutier, paralizat minute în șir la bariere, de trenurile cu viteză mică.

Cu ce viteză se va circula acum

Potrivit executantului, lucrările nu au vizat creșterea vitezei de circulație, ci revenirea la viteza cu care s-a circulat anterior, respectiv 100 km/h.

Linia a fost proiectată pentru a se circula cu 120 km/h, dar din cauza problemelor apărute în anii ’80-’90 la trecerile peste calea ferată, cu sau fără bariere de pe traseul Apahida-Dej, respectiv la drumurile agricole, unde au fost cazuri de accidente cu mașini, tractoare, căruțe lovite de tren, oameni răniți și chiar decese, s-a redus viteza de circulație la 100 km/h.

În anul 1998, de exemplu, o căruță care traversa calea ferată, a fost spulberată de tren, în Apahida. Opt persoane și-au pierdut atunci viața. video gherla info

În prima fază, după reluarea circulației de firul II între Gherla și Dej, trenurile au circulat cu o viteză de 30 km/h. A fost vorba de un interval de timp în care șinele noi, întreaga structură, trebuie să se stabilizeze, iar acest lucru se realizează după ce trec cel puțin 50.000 de tone, adică aproximativ 10 trenuri de marfă, a explicat Constantin Lucaciu, responsabil siguranța circulației, din partea firmei Drum Asfalt.

Începând de joi, 14 octombrie, de la amiază, viteza de circulație a trenurilor a crescut la 50 km/h, iar din 1 decembrie va crește la 70 km/h. Dacă totul este în regulă, urmează revenirea la viteza de acum 35 de ani, 100 km/h.

Ce urmează

În atenție este acum pentru lucrări firul I de cale ferată, între Gherla și Dej, dar și un fir între Gherla și Iclod. Dacă vor începe lucrări pe firul I Gherla-Dej, viteza pe firul II va fi rămâne la 50 km/h, pentru protecția muncitorilor care lucrează la șine, potrivit normelor de siguranță.

O estimare optimistă arată că este posibil ca peste 4-5 ani să începă lucrări de modernizare a căii ferate în acest sector. Atunci va fi refăcută întreaga structură și abia acestea va permite creșterea vitezei de circulație la 160 km/h.

video gherla info imagini din timpul lucrărilor

 

marketing promovare firma gherla adhub

Lasă un răspuns