revelion 2020 gherla dej cluj crystal ballroom pret
mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata ochelari vedere gherla gama optic dej cluj tigla metalica depozit gherla mondial dej cluj locuri de munca sofer mariflor gherla dej cluj cabinet orl gherla dej cluj locuri de munca angajare gherla dej cluj bontida service facturare
accident gherla livada vadanesti masina ford sant pompieri dej

ISU are în medie 40 de intervenţii pe zi. Timpul mediu de intervenţie: 15 minute

Numarul interventiilor in situatii de urgenta a crescut in anul 2015, este concluzia unei evaluari a activitatii Inspectoratului Pentru Situatii de Urgenta „Avram Iancu” Cluj.

Acţiunile şi activităţile desfăşurate în anul 2015 au avut drept scop principal creşterea siguranţei cetăţenilor, protecţia bunurilor materiale, respectarea legalităţii prin aplicarea măsurilor specifice de prevenire – gestionare a situaţiilor de urgenţă şi acordare a primului ajutor medical respectiv menţinerea în cota de încredere acordată de cetăţeni.

accident fundatura mortal cluj logan sant smurd pompieri

Gestionarea situaţiilor de urgenţă

Activitate complexă, diversificată şi cu impact asupra imaginii instituţiei, gestionarea situaţiilor de urgenţă este centrul activităţii ISU Cluj, prin intervențiile la incendii și alte calamități, prin acordarea primului ajutor medical de către cele 9 (nouă) gărzi de intervenţie, situate în diferite puncte din judeţul Cluj.

În anul 2015, subunităţile au desfăşurat un număr de 14175 intervenţii din care 12475 interventii SMURD (cca. 88 % din numarul interventiilor) şi 1710 pentru situaţii de urgenţă. Interventiile SMURD au fost realizate de cele doua echipaje TIM, opt echipaje EPA si un echipaj de neonatologie.

În ceea ce privește numărul intervenţiilor lunare, gestionate de către inspectorat, se constată un vârf in luna august, cu 1.409 solicitari de intervenții. Media intervenţiilor zilnice/inspectorat se află în jurul valorii de 39 cazuri, fiind in crestere fata de anul trecut.

Din statistica timpilor de deplasare se constată o medie în jurul valorii de 15 minute pentru toate tipurile de intervenții.

incendiu bunesti casa pompieri gherla

Inspectoratul Cluj deține o ambulanță de neonatologie, 2 autospeciale pentru transport victime multiple și o autospecială pentru accidente colective, care intervin in toată regiunea de NV. Cazurile medicale rezolvate de ambulanţa de neonatologie sunt în număr de 232, in scadere fata de anul trecut, din care s-a intervenit în afara judetului Cluj in 55 cazuri, iar pentru 1 caz a fost nevoie de deplasare in afara tarii, in Ungaria.

Gestionarea tuturor intervențiilor s-a realizat prin dispeceratul integrat ISU / SAJ iar statistic situaţia cazurilor rezolvate, se prezintă astfel :
– Cazuri medicale – 108689 din care 74 % au fost rezolvate de echipajele de la SAJ iar restul de SMURD Cluj si servicii de ambulanta private.
– Intervenţii în situaţii de urgenţă – 1794 din care 1710 gestionate de ISU iar restul de serviciile voluntare si private pt. situatii de urgenta.

In anul 2015 personalul unitatii a participat la un număr de 281 misiuni de asigurare a măsurilor de prevenire a incendiilor şi de asistenţă medicală cu ocazia unor manifestări publice de amploare constand meciuri de fotbal, concerte, festivaluri, etc. Festivalul UNTOLD, care s-a desfasurat pe durata a 4 zile, a presupus concetrarea unui numar mare de personal si tehnica de interventie din partea tuturor institutiilor din MAI pentru a asigura masurile specifice.

În decursul anului 2015, la Centrul de Formare şi Pregătire în Descarcerare şi Asistenţă Medicală de Urgenţă s-au instruit un numar de 181 persoane aparținând I.S.U. din 5 județe precum și de la Gruparea Mobilă de Jandarmi Cluj Napoca si Serviciul Public Judeţean Salvamont-Salvaspeo Cluj.

Prevenirea situaţiilor de urgenţă

Prevenirea situaţiilor de urgenţă s-a desfasurat prin executarea a 7779 activităţi de prevenire, în care au fost depistate 3843 deficienţe. Au fost aplicate 1293 sancţiuni contravenţionale, din care 232 amenzi (cu 40% mai multe decât în 2014), în valoare totală de 978001 lei şi 837 avertismente (cu 41% mai puţine decât în 2014).

În activitatea de avizare-autorizare au fost prelucrate un număr de 1562 dosare şi cereri, cu 50% mai multe ca in anul 2014.

Au fost organizate 278 activităţi de pregătire a populaţiei, iar pregătirea preşcolarilor şi elevilor a fost una dintre activităţile de prevenire prioritare, fiind cuprinşi un număr de 41489 (cu o creştere de 100% faţă de anul anterior) elevi şi preşcolari. De la an la an, activităţile preventive desfăşurate cu ocazia săptămânii „Şcoala Altfel ” au un real succes numărul participanţilor fiind într-o creştere semnificativă.

Manifestarile cu public numeros, concertele si festivalurile desfasurate in judetul Cluj, au pus la grea încercare capacitatea inspecţiei de prevenire de a gestiona monitorizarea tuturor locaţiilor din perioada respectiva, datorita multitudinii de activitati care trebuiau desfasurate, intr-un timp scurt cumulat cu numarul relativ mic de inspectori.

Festivalul UNTOLD, alături de „Electric Castle Bonţida” şi TIFF au pus la o reală încercare capacitatea de prognoză şi anticipare a posibilelor evenimente din partea inspectorilor implicaţi în activităţile preventive desfăşurate la acestea.

Dacă ultimele două aveau un relativ istoric, festivalul UNTOLD a depăşit prin dimensiunile sale orice previziune iniţială posibilă.

untold festival cluj bataie smurd

Un eveniment care si-a pus amprenta pe activitatea inspectiei de prevenire a fost incendiul din clubul COLECTIV din Bucuresti, eveniment care a avut urmari semnificative la toate nivelurile, incepand cu creşterea exponenţială a numărului de petiţii, cereri, etc. din partea cetăţenilor şi mass-media, precum şi a documentaţiilor depuse în vederea obţinerii avizelor/autorizaţiilor de securitate la incendiu.

Creşterea şi de 10 de ori faţă de anul anterior a cererilor pe domeniul avizare/autorizare, a necesitat reorientarea activităţii întregii inspecţii astfel încât 99 % din timpul alocat activităţilor de prevenire la nivelul întregii entităţi a fost direcţionat spre soluţionarea cererilor cetăţenilor şi mass-media indiferent de forma de adresare.

Prin noile prevederi legale referitor la stabilirea criteriilor privind oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor determinate de încălcarea gravă a cerinţei de securitate la incendiu în ceea ce priveşte periclitarea ocupanţilor clădirilor, a dus la noi limite ale competenţelor deţinute de inspecţia de prevenire, aceasta prin posibilitatea aplicarii unor afişe şi înscrisuri cu rol de sigiliu de stat a căror distrugere presupune sancţiuni din sfera infracţiunilor.

Cu privire la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă la nivelul judeţului Cluj, sunt constituite 80 astfel de servicii voluntare şi 19 servicii private, defalcate pe diferite categorii in funcţie de dotarea pe care o au. Majoritatea serviciilor voluntare au dotare precară, autospecialele sunt vechi şi sunt încadrate cu personal puţin, ceea ce face dificilă ieşirea acestora la intervenţie.

incendiu masina peugeot gherla strada gradinarilor aprinsa

Dotarea ISU

Accesarea fondurilor europene nu se poate realiza direct de catre ISU, dar in anul 2015 s-au primit:

  • 1 autospecială de salvare de la înaltime prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitare Transilvania Nord, Programul Operaţional Regional
  • 1 autospecială de apă si spumă de capacitate medie, 1 motopompă de mare capacitate, 1 remorcă pentru transport bărci pneumatice , 2 ambarcatiuni cu chilă rigidă, 1 autospecială pentru scafandrii si un microbus de 16 + 1 locuri, aparate cu aer comprimat, mijloace de comunicatii si alte materiale, prin Programul Operațional Sectorial Mediu – proiect răspunsul eficient *salvează vieți*, desfasurat prin I.G.S.U.

Subunităţi de intervenţie ale ISU Cluj:
– Detaşamentul de pompieri Cluj-Napoca
– Detaşamentul de pompieri Dej (cu punct de lucru la Mociu)
– Detaşamentul de pompieri Turda (cu gardă de intervenţie dislocată la Băişoara)
– Detaşamentul de pompieri Huedin (cu gardă de intervenţie dislocată la Aghireşu
– Secţia de pompieri Colina (cu gardă de intervenţie dislocată la Gilău)
Toate subunităţile au în structură S.M.U.R.D. (inclusiv cele dislocate)

La zi, încadrarea cu personal a unității se prezintă astfel :

posturi prevăzute – 735, încadrate – 708, reprezentând 96,3% din care :
ofițeri – 56
maiştri militari – 8
subofițeri – 639
personal contractual – 5
posturi vacante – 27

Resursele logistice

La zi, situatia tehnicii din parcul auto se prezinta astfel: 56 % din autovehicule de interventie au norma de exploatare depăşită, iar la grupa transport 51 % din autovehicule. Faţă de prevederile tabelei de inzestrare, unitatea are lipsa autovehicule şi autospeciale, precum si alte mijloace necesare desfasurarii activitatii, se mai arata in evaluarea activitatii ISU Cluj.

isu cluj pompieri

sus(5)jos(0)

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program tractari auto gherla dej cluj telefon laborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestely

Lasă un răspuns