taxi gherla telefon
alin tise pnl cluj
pro romania tiberiu baraian pro romania gherla alegeri locale 2020 candidat
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon locuri de munca sofer gherla mariflor dej cluj angajare
tineriu baraian pro romania gherla

Ioan Tiberiu Bărăian este candidatul surpriză al partidului PRO România la primăria Gherla

Ioan Tiberiu BĂRĂIAN este candidatul surpriză al partidului PRO România pentru Primăria municipiului Gherla: ˝Atunci când competența este dublată de bună-credință, rezultatele sunt peste așteptări! Vreau ca oamenii din Gherla să locuiască într-un mediu dinamic, modern, la standarde europene, cu un nivel de trai ridicat și cu o calitate a vieții superioară!˝

În primul rând doresc să vă mulțumim pentru că ați avut amabilitatea de a răspunde invitației noastre la dialog. Dumneavoastră, domnule Bărăian, sunteți cunoscut mai ales prin prisma activității profesionale de până acum, care nu a avut nicio legătură cu politica; ce anume v-a determinat să vă implicați în politică și să doriți să candidați pentru Primăria Gherla din partea PRO România?

Vă mulțumesc și eu pentru oportunitatea de a purta acest dialog. Motivul pentru care nu m-am implicat în politică până acum este acela că, prin natura domeniului profesional în care am activat, am avut interdicții și restrângeri în exercitarea unor activități, printre care și cea în domeniul politic.

Mi-am desfășurat activitatea în serviciul public (funcționar și apoi înalt funcționar) aproape 25 de ani. Sunt una dintre persoanele care a fost printre pionierii informatizării României, iar apoi am avut privilegiul de a face parte din echipa care a început cu adevărat digitalizarea României, prin realizarea primelor interconectări ale bazelor de date instituționale. Acum am văzut că a apărut o instituție nouă, care are drept obiect de activitate digitalizarea și tehnologizarea instituțiilor publice, ceea ce nu poate decât să mă bucure. Era un vis al nostru în care am crezut, nu se putea trece la nivelul următor de dezvoltare fără o astfel de instituție.

În acest demers m-am implicat din Ministerul Justiției, unde, fiind învestit cu o funcție la nivel strategic, am avut privilegiul să cunosc oameni minunați, din Ministerul Justiției și omologi ai mei din alte ministere, animați cu toții de același entuziasm, ca și mine, de a face ceva măreț pentru România. Am început munca în echipă, inițial într-un fel de voluntariat, apoi s-a oficializat, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Un exemplu care îmi vine acum rapid în minte este dezvoltarea Sistemului informatic al cazierului judiciar român, creat dintr-o dezvoltare a unui modul al unei aplicații informatice care gestionează dosarele condamnaților custodiați de sistemul penitenciar, exploatând bazele de date ale serviciului de cazier și bazele de date ale Serviciului de evidență a persoanelor din Ministerul Afacerilor Interne. Acum se poate obține cazierul judiciar foarte repede și nu mai aștepți câteva zile pentru eliberare.

A apărut imediat posibilitatea efectuării plăților online pentru diverse servicii publice, s-au pus bazele aplicației prin care agenții de circulație pot face verificări, de pe terminale mobile, cu privire la unele date direct din trafic – este tot o consecință a muncii depuse de noi atunci. Cu privire la justiție, faptul că pentru dosarele aflate în curs de judecare la curțile de apel se pot depune acte online este tot o realizare deosebită, de care m-am preocupat personal, împreună cu o echipă de informaticieni de la Curtea de Apel Cluj. Cei din domeniu înțeleg valoarea acestei facilități. Din păcate, de această facilitate se bucură puține instanțe, fiindcă cei ce au urmat la guvernare după Victor Ponta nu au găsit a fi oportun acest lucru. Păcat!

Ce să vă spun despre audierea prin videoconferință, de către instanțe, a persoanelor private de libertate – este tot un proiect de suflet al meu. Câtă economie de resurse s-a făcut, cât risc social a fost eliminat. Vreau să precizez că nu am inventat nimic. Doar am văzut la alte state și am implementat la noi, desigur, ajustând totul la mentalitatea noastră de țară. Și exemplele ar putea continua.

Este o muncă pe care am început-o prin 2008, în timpul Guvernului Tăriceanu, s-a continuat în timpul guvernării Boc, dar perioada de apogeu a fost în timpul guvernării Ponta. L-am cunoscut pe Victor Ponta cu prilejul constituirii, pe lângă Cancelaria primului ministru, a unui grup de lucru guvernamental pentru tehnologia informației, grup din care am făcut și eu parte. Rezultatele constituirii acestui grup de lucru urma să fie un bilet la clasa business pentru viitorul parcurs al informaticii din sistemul public românesc. L-am simpatizat imediat pe Victor Ponta prin faptul că ne dădea posibilitatea de a ne continua cu succes misiunea. Mi s-a părut o persoană foarte deschisă la nou, dinamică, orientată spre rezultate, iar aceste valori personale s-au transferat în ideologia partidului PRO România. Inovația în serviciile publice este unul dintre dezideratele acestui partid, și credeți-mă, nu sunt cuvinte goale: sunt aici persoane, în frunte cu Victor Ponta, care chiar știu ce înseamnă acest lucru și cum se poate obține.

Revenind la întrebarea dumneavoastră, am decis să mă implic în politică pentru că îmi pasă de cei din jurul meu. Am avut oportunitatea de a vedea lucrurile la nivel macro, și știu că se poate face mult mai mult pentru orașul acesta. În proiectele în care am lucrat, o mare parte finanțate din fonduri europene, am gestionat echipe numeroase și resurse financiare imense. Am coordonat scrierea unor proiecte de milioane de euro, proiecte pentru care am obținut finanțări și pe care le-am implementat. Am învățat că atunci când competența este dublată de bună-credință, cinste și corectitudine, rezultatele sunt peste așteptări. Zile și nopți întregi am gândit sisteme informatice care să servească cetățeanul, să faciliteze interacțiunea cetățean-funcționar, să economisească timpul cetățeanului, dar în același timp să conțină module anti-fraudă în ceea ce privește cheltuirea și sifonarea banului public.

Cel puțin în domeniul administrării penitenciarelor, am și reușit – chiar dacă nu mi-am atras întotdeauna numai prieteni, dar am pus interesul public mai presus de orice. Ei bine, sunt convins că pot face asta și pentru municipiul Gherla. Am învățat că uneori cheltuirea inteligentă și responsabilă a banilor este mai importantă decât suma în sine. Toți politicienii se plâng că nu sunt destui bani – eu spun că sunt bani, și din alocări bugetare, și din fonduri nerambursabile, trebuie doar multă chibzuință, interes și un management strategic prin care să prioritizezi corect cheltuielile. Candidez pentru Primăria Gherla pentru că oamenii de aici merită să locuiască într-un mediu dinamic, modern, la standarde europene, cu un nivel de trai ridicat și cu o calitate a vieții superioară. Orașul nostru trebuie să iasă din încremenire! Iar eu am deja în minte câteva idei despre cum putem ajunge la acest rezultat.

Ne puteți da un exemplu de proiect pe care îl simțiți prioritar pentru municipiul Gherla?

O, sunt multe; primul la care mă gândesc acum este tehnologizarea și digitalizarea interacțiunii cu cetățeanul. Este uimitor ce se poate obține prin eficientizarea și interconectarea bazelor de date. De exemplu, îmi doresc ca primăria să funcționeze după conceptul one-stop-shop, adică să poți accesa dintr-un singur loc mai multe servicii care țin de același domeniu. În concret, dacă vreau de exemplu să îmi construiesc o casă – acum trebuie să merg la Primărie să depun dosarul pentru autorizația de construcție, apoi pe la diverse alte entități publice și private pentru n avize, contracte etc. Dacă ar fi implementat conceptul one-stop-shop, atunci când îmi ridic autorizația de construcție, aș avea direct și contractele pentru branșament la utilități. Știm cu toții ce înseamnă să te plimbi zile întregi cu dosare de la o instituție la alta și de fiecare dată, doamna de la ghișeu să constate că îți mai lipsește o hârtie – sau, mai rău, a uitat să îți spună că mai ai nevoie și de nu știu ce ștampilă din altă parte, și iar o iei de la capăt cu turul orașului. Tot acest traseu poate fi ușor înlocuit cu o singură vizită la un birou, iar comunicarea până la soluționarea cererii să se facă preponderent prin mijloace online, economisind timp și reducând tonele de hârtie care se consumă inutil.

Într-adevăr, timpul a devenit cel mai mare dușman al nostru în ziua de astăzi. Totul s-a transformat într-o cursă contra-cronometru. PRO România este un partid relativ tânăr, credeți că are timp să convingă alegătorii că reprezintă o alternativă viabilă pentru clasa politică de până acum?

Da, sunt absolut convins de acest lucru, și o să vă spun și de ce. Un partid politic este o entitate vie, care trăiește în primul rând prin membrii săi. Cel puțin la nivelul județului Cluj, oamenii cu care acest partid vine în fața electoratului sunt în mare majoritate persoane care au activat deja în slujba comunității, sau care au demonstrat că sunt specialiști în domeniile lor, oameni cunoscuți în comunități pentru performanța lor profesională, indiferent dacă vorbim de experiența în mediul public sau în mediul privat. Niciodată un partid nu pornește de la zero, pentru că o parte din capitalul de imagine al membrilor se transferă asupra acestei noi entități. Partidul în sine contează doar prin prisma curentului ideologic care îl definește și care joacă rolul de prim criteriu de selecție a oamenilor pe care îi adună în jurul său. La fel se întâmplă și cu PRO România: ideologia de centru-stânga, care are în centru valori precum inovația, echitatea socială, social-liberalismul economic, atrage persoane pentru care aceste deziderate sunt deja valori personale demonstrate în activitățile publice. Pot să vă spun că echipa PRO România Cluj are oameni de calitate, vectori pozitivi de imagine, care sunt un fel de locomotive și pentru partid.

În plus, există studii sociologice care arată că mentalul public se orientează instinctiv către doctrina social-liberală, mai ales post-pandemie. Deci da, cred că PRO România va reprezenta opțiunea de vot a multor cetățeni.

Domnule Bărăian, vă mulțumim pentru acest dialog constructiv și vă dorim mult succes în ceea ce faceți.

Mulțumesc frumos! Sper ca peste câțiva ani să putem vorbi despre cum a devenit Gherla un oraș modern, cu oameni fericiți!

sus(64)jos(32)

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program tractari auto gherla dej cluj telefon

2 comentarii

  1. In sfarsit un candidat care nu promite doar asfaltarea strazilor. Mult succes

    sus(14)sus(21)
  2. Pentru cei cunoscători a politici dânbovițene, al idolatriza pe Ponta, este ca și cum ai fi Satanist. :D

    sus(8)sus(7)

Lasă un răspuns