18.000 dintre cei peste 21.000 de angajați ai Poştei Române, adică un procent de 90%, indiferent de funcția pe care se află, indiferent de responsabilități şi de vechime, din luna iulie 2024 vor avea salariul minim pe economie, se arată într-un comunicat de presă de duminică al Sindicatului Lucrătorilor Poștali din România.
„Aceasta este nemulțumirea şi revolta miilor de angajați din Poşta Română, care au declanşat conflictul de muncă şi care intră în grevă începând cu data de 1 aprilie 2024, ora 00.00”, se mai arată în comunicat.
– creșterea cu 400 lei net a salariilor angajaților;
– creșterea sporului de loialitate acordat în tranșe, salariaților ce au peste un anumit număr de ani lucrați în Poșta Română.
Conducerea Companiei a răspuns la aceste revendicări prin înființarea unui sindicat de casă, condus de fostul director general al companiei și fost consilier al actualului director general, împreună cu care a semnat un acord prin care li s-au promis poștașilor creșteri salariale pe care de fapt le impune legea luna iulie 2024.
Poștașii au refuzat să se lase manipulați și sunt determinați să facă grevă.
Îi rugăm pe beneficiarii serviciilor furnizate de Poșta Română, în principal pensionari și categorii sociale la fel de sărace ca și poștașii, să fie alături de noi și să ceară împreună cu noi de la managementul companiei și de la autoritățile competente, rezolvarea cât mai rapidă a cererilor noastre.
Sindicatul Lucrătorilor Poștali din România își exprima disponibilitatea de a negocia și pe perioada de desfășurare a grevei, în prezența domnului ministru al digitalizării – Bogdan Ivan, în calitatea sa de reprezentant al statului român, acționarul majoritar al Poștei Române, pentru găsirea de soluții la revendicările formulate.
Reacția Companiei Naționale Poșta Română
Compania Națională „Poșta Română” a anunțat tot duminică că a pus la dispoziția salariaților toate posibilitățile financiare ale Companiei pentru evitarea acestui conflict colectiv de muncă.
1. Compania Națională „Poșta Română” va asigura întocmai distribuirea, conform tuturor prevederilor contractuale și legale a trimiterilor și drepturilor sociale pentru toți clienții, iar o întârziere a acestora este exclusă. Asigurăm toți clienții, partenerii și instituțiile bancare de stabilitatea și funcționalitatea serviciilor, precum și de soliditatea politicilor de management aflate în curs.
Precizăm că escaladarea conflictului de muncă este una artificială, iar Compania Națională „Poșta Română” a luat toate măsurile pentru depășirea acestuia.
Asigurăm pe cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naționale „Poșta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu își primească drepturile în termen, în luna aprilie! Toate drepturile sociale vor fi livrate la timp, până pe 15 APRILIE, așa cum ne-am asumat angajamentul!
2. Compania Națională „Poșta Română” precizează că majoritatea covârșitoare, peste 80% dintre salariați, își va îndeplini atribuțiile de serviciu cu profesionalism, ca și până acum! La conflictul colectiv de muncă au aderat, în scris, aproximativ 20% din angajații Companiei.
“Vreau să îi asigur, în primul rând, pe toți cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naționale „Poșta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu își primească drepturile în termen, în luna aprilie! Toate pensiile vor fi distribuite la timp, până la 15 aprilie, așa cum ne-am angajat până acum! Informațiile cu privire la afectarea populației sunt false și sunt transmise cu rea-credință!”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Compania Națională „Poșta Română” a luat toate măsurile necesare, la nivelul conducerii și va depune în continuare toate eforturile pentru a depăși acest conflict colectiv de muncă. Acum ține doar de reprezentanții SLPR să ia cele mai bune decizii pentru angajații pe care îi reprezintă!