ochelari gherla gama optic
locuri de munca gherla dej cluj iclod fabrica calorifere irrom
lemnul verde cofetarie gherla prajitura tort telefon
milano restaurant pensiune cazare gherla dej nima cluj sala evenimente copii joaca
service auto gherla dej cluj milano
mariflor gherla fabrica angajare locuri de munca gherla dej cluj muncitor
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon service reparatii chei auto gherla dej cluj chip inlocuire sofer angajare mariflor gherla dej cluj

Gherla, 1990 – coadă la ziare

Daca pana in 1989, cozile la magazinele alimentare erau ceva banal, imediat dupa revolutie acestea s-au mutat la chioscurile de ziare.

A avut loc o adevarata explozie a presei tiparite: au aparut zeci de ziare noi, care se vindeau ca painea calda. Cititorii erau avizi de informatie, iar la chioscurile din Gherla (in centru, la tutungerie, in piata garii, la gura parcului mare ori langa liceul „Petru Maior”) se facea coada dis-de-dimineata, inca dinainte de ora deschiderii.

Cine isi prelungea somnul risca sa ramana fara ziarul preferat, pentru ca in cateva zeci de minute se vindea totul. „Oare mai primiti azi ceva ziare?” era intrebarea disperata a celor care intarziau.

foto: coadă la ziare, chiosc în centrul orașului, azi desființat

foto: photoarchive.minerva.org.ro

Aveau noroc cei care se aflau in relatii bune cu vanzatorii, pentru ca acestia mai puneau „de-o parte” ziarele, pentru cunoscuti. Fapta pentru care primeau chiar si un mic ciubuc.

Cu trecerea anilor, interesul pentru presa tiparita a scazut vertiginos. La aceasta a contribuit din plin internetul si dispozitivele mobile, care aduc informatia in orice loc si in orice moment.

Daca in anii ’80, cel mai mare ziar din Romania, organul PCR „Scanteia”, avea un tiraj de 1.500.000 de exemplare zilnic, iar ziarele aparute dupa ’90 vindeau zeci de mii de bucati in fiecare zi, pe masura ce mijloacele de informare in masa s-au inmultit si s-au modernizat, vanzarea ziarelor a scazut dramatic.

In 2016, cele mai citite ziare din Romania au ajuns sa fie tabloidele. Cotidianul „Click” are un tiraj de circa 100.000 de exemplare, iar „Libertatea, aproximativ 70.000 de exemplare zilnic. Pe locul trei se afla Gazeta Sporturilor, cu putin peste 30.000 de exemplare.

In aceste conditii, chioscurile de ziare s-au adaptat din mers si pentru a compensa lipsa de interes pentru ziare, au inceput sa vanda carti, produse de papetarie ori dulciuri, iar in final, cele mai multe s-au inchis.

fotografi video evenimente nunta botez majorat gherla dej cluj creare site web gherla dej cluj

Lasă un răspuns