taxi gherla dej cluj telefon
locuri de munca gherla dej cluj iclod fabrica calorifere irrom
gama optic gherla ochelari rabla oftalmologie analize medicale dej cluj
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon cofetaria ada prajituri torturi gherla spalatorie auto gherla casa antik
escape restaurant gherla locuri de munca angajare bucatar dej cluj
examen rezultat

Evaluarea națională, subiectele la limba română și baremul de corectare

Absolvenții claselor a VIII-a din județul Cluj au susținut marți, 22 iunie 2021, proba scrisă la Limba și literatura română, în cadrul examenului de Evaluare Națională, 2021

La această probă, din totalul celor 4.028 de elevi înscriși în județul Cluj pentru sesiunea 22 iunie – 4 iulie 2021, au fost prezenți 3.834 de candidați. Un număr de 194 de absolvenți ai claselor a VIII-a nu s-au prezentat la această probă scrisă.

În județul Cluj nu s-au înregistrat situații care să impună desfășurarea acestei probe cu subiecte de rezervă și nici situații de fraudă sau tentativă de fraudă.

SUBIECTE LIMBA ROMÂNĂ

SUBIECTUL I (70 de puncte)

Citește fiecare dintre textele de mai jos pentru a putea răspunde la cerințele formulate.

Textul 1

La colțul străzii, Romi îl aștepta pe Gicoane. Era o după-amiază de duminică, era vară, și căldura topise trotuarul. […] Orașul era pustiu și, în lumina fierbinte, casele dormeau parcă și ele. „Peste o oră începe meciul”, se gândi Romi și fu cuprins parcă de amețeală… „Va fi un meci la fel ca înainte”, își spuse. Gicoane va apăra, în tricoul lui negru. Gicoane, pe care el îl numise „pantera neagră”. Va fi un meci ca înainte de accidentul lui Gicoane. La fiecare gol salvat de Gicoane, el se va ridica în picioare și va striga: „Bravo, Gicoane!”, iar în sufletul lui se va zbate dureroasă dorința ca atunci când va crește să fie un portar tot așa de bun ca și el.
În sfârșit, îl văzu venind pe Gicoane. Acesta îi făcu semn cu mâna, de departe, și el îi răspunse. […] Se apropiau de marginea orășelului, acolo unde o alee cu aluni ducea spre arena de fotbal. […] — În care repriză joci? întrebă Romi.
— Nu știu. Aș vrea să joc în prima. Îmi vine greu să mă uit cum stă altul în poartă… Deodată, glasul lui Gicoane deveni foarte prietenos, primi acel timbru special pe care glasul unui bărbat nu-l capătă decât atunci când vorbește cu un prieten drag. Glasul lui Gicoane deveni aproape copilăros, de o puritate caldă, catifelată.
— Știi, mă Romică, eu cât am stat în pat m-am gândit mult. Stăteam cu piciorul ridicat pe perete, mă uitam la el și mă gândeam. Înainte de asta n-aveam încredere în mine. Îmi spuneam: „Ești prea mic pentru un portar. 1 metru și 64 de centimetri, asta nu-i înălțime de portar.” Dar cât am stat în pat m-am tot gândit, și am înțeles că asta nu contează. M-am gândit la francezul acela care-i cu un centimetru mai mic ca mine și-i un portar excelent… Sunt pornit pe fapte mari, așa să știi. Sunt tânăr, am timp să ajung departe. Principalul e că pot să joc din nou, și asta contează.
— Numai să nu fii nervos în poartă, se rugă Romi. Iar că ești mic nu contează. Ai reflexe bune, mă Gicoane, și asta face mai mult decât doi metri înălțime. Și-apoi, gândește-te și tu. E ușor să fii portar bun când ai 1 metru și 80 de centimetri. […] Dar plonjeu* ca al tău n-are nimeni. Tu ești ca o panteră, Gicoane, spuse Romi, și-și ridică din nou ochii spre el.
În sfârșit, ajunseră la arenă.
— Așteaptă-mă aici, îi spuse Gicoane lui Romi când ajunseră aproape de intrare. Mă întorc după tine. Gicoane dispăru pe poarta mare a arenei și Romi se așeză în iarbă, așteptându-l să se întoarcă. „Da, totul este ca înainte, își spuse, totul este ca acum un an.” Peste câteva minute, Gicoane va veni după el, vor intra, și el va fi tare mândru că-i este prieten… Dar iată că minutele trec și Gicoane nu se mai întoarce. […] — Credeam că m-ai uitat.
— Cum era să te uit?
Intrară și, la fel ca înainte, Gicoane îi spuse omului de la ușă cât se poate de grav:
— E cu mine.
Apoi se îndreptară spre tribună.

— Joc în repriza a doua, mă Romică, îi spuse Gicoane când ajunseră aproape de tribună, apoi îl părăsi, se duse pe teren să se îmbrace și, între timp, arbitrul fluieră începerea primei reprize a meciului. […] Dar iată că începu repriza a doua și Romi văzu cu uimire că în poartă e tot vechiul portar; Gicoane stătea mai departe în iarbă. […] După zece minute, un jucător din echipa adversă fu accidentat, intră altul în loc și ceferiștii* schimbară portarul. În poartă intră Gicoane.
Primul plonjeu pe care-l făcu Gicoane aruncându-se după minge fu spectaculos, poate inutil, dar sufletul lui Romi se umplu de bucurie. „Așa ceva nu vezi oricând. Bravo, mă panteră neagră!” Abia atunci observă Romi că Gicoane nu purta tricoul negru, ca de obicei. Avea un tricou albastru. „O să-i poarte noroc și tricoul albastru.” Adversarii, mizând pe statura mică a portarului, trăgeau cât mai sus, iar două mingi fură trase pe deasupra porții. Apoi mingea a fost trimisă spre colțul de sus al porții, și atunci Gicoane făcu una din minunatele lui sărituri de panteră. Gicoane zbură în aer, prinse balonul, și toată lumea din tribună începu să strige.
Ceferiștii reușiră în ultimele zece minute să marcheze două goluri, dar Romi era prea fericit ca să simtă și bucuria acestor goluri. Gicoane, dragul lui Gicoane, era tot pantera neagră, cu toate că purta tricou albastru.
Sorin Titel, Pantera neagră
*plonjeu – (în text) săritură, salt
*ceferiști – (în text) membri ai echipei de fotbal

Textul 2

Când eram mică, ai mei mă învăţau să „împart”. Să-i dau şi fetiţei vecinilor ursul meu de pluş să se joace cu el, să împart sandvişul cu colega de bancă, să împrumut cartea mea favorită prietenilor de la bloc. O făceam, dar bombănind şi cu strângere de inimă. Mă revolta generozitatea lor pe barba mea. Adeseori mă gândeam că, dacă tot sunt ei atât de darnici, de ce nu-şi dau lucrurile lor prietenilor mei? Aşa că am găsit o portiţă de scăpare: alegeam dintre păpuşi pe cea mai urâtă, pretindeam că e preferata mea şi o pasam, cu „generozitate”, vecinei mele. I-o dădeam de tot. Sondam plăcerile culinare ale colegei şi tocmai ce nu-i plăcea să mănânce, aia luam la pachet, oferindu-i, cu generozitate, jumătate. Şi mă prefăceam dezamăgită că ea nu mânca. La fel făceam şi cu restul de lucruri de care voiam să mă debarasez, dar nu ştiam cum. Prietenii mă iubeau, părinţii prietenilor mă complimentau părinţilor mei, care nu-şi mai încăpeau în piele de bucurie că au un copil cu o inimă de aur. Şi toată lumea era fericită, mai puţin eu. Senzaţia aia de înșelătorie nu-mi pria deloc. Mă bucurasem, ce e drept, în sinea mea la început, când venisem cu ideea, dar, mai încolo, mi-am dat seama că tocmai acea bucurie era meschină*, pentru că nu o puteam… împărţi. Îmi oblojeam*, mai încolo, vina, spunându-mi că totuşi prietenii mei se bucurau, chiar dacă le dădeam lucruri care mie nu-mi trebuiau. Cu toate astea, punând în balanţă bucuria lor sinceră cu meschinăria mea, simţeam că eu pierd. Deși nu-mi păsa de lucrurile date, era o frustrare pe care nu mi-o puteam explica. Dar nici nu-mi venea să ofer ceva ce mie îmi plăcea cu adevărat. […] Prin clasa a IV-a, o prietenă de aceeaşi vârstă a avut o pierdere mare. Prietena mea devenise aproape o fantomă. Nu mai mânca, nu mai vorbea, nu mai ieşea din casă. Brusc, am simţit că trebuie s-o oblojesc. Că e de datoria mea să-i ofer o „recompensă” – cu mintea de atunci, ceva foarte drag mie ar fi putut compensa pierderea. Şi m-am hotărât. Cel mai de preț obiect al meu era o cruciuliță de aur, dată de bunica mea. Am cântărit mult timp decizia. N-a fost deloc o chestiune de impuls. Dar, ştiind cât de mult însemna pentru mine acea cruciuliță, am simţit cumva că bucuria de a o avea s-ar fi transmis şi prietenei. Aşa că, tremurând de emoţie, m-am dus la ea şi i-am dat-o. I-am spus că e magică şi că protejează pe oricine o poartă. Şi ţin minte surpriza şi scânteia de bucurie din ochii ei, o scânteie care m-a umplut pe mine de căldură. Când i-am spus bunicii de fapta mea, uşor speriată că mă va certa, bunica mi-a spus ceva ce am păstrat ca o lecţie, toată viaţa: ce oferi cu inimă bună nu e niciodată înstrăinat.
Şi cu lecţia asta am pornit-o prin viaţă. Şi am cunoscut mulţi oameni. Unii au rămas cu falsa idee că generozitatea este cea pe care o împărţeam şi eu în copilărie, oameni care au impresia că fac un bine, deşi oferă ceva ce lor le este de prisos. Dar i-am cunoscut şi pe cei darnici în mod autentic, care îşi rup din confortul lor pentru alţii. Iar dacă primii dau bine „pe hârtie”, ceilalţi sunt cei cu adevărat câștigați.
Stela Giurgeanu, Falsa generozitate, www.dilemaveche.ro
*meschin – lipsit de generozitate
*a obloji – a purta cuiva de grijă, a trata, a alina

A.

1. Notează două cuvinte care arată timpul în care se desfășoară acțiunea din textul 1. 2 puncte

2. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1.
Gicoane intră în joc
a) în prima repriză a meciului.
b) în a doua repriză a meciului.
c) în prelungirile meciului.
d) de la începutul meciului.

Răspunsul corect: 2 puncte

3. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1.

Gicoane are înălțimea de
a) 1 metru și 63 de centimetri.
b) 1 metru și 64 de centimetri.
c) 1 metru și 80 de centimetri.
d) peste doi metri.

Răspunsul corect: 2 puncte

4. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2.

Deoarece a oferit prietenei sale din clasa a IV-a un obiect primit cadou, fetița crede
a) că va fi certată de bunica.
b) că va fi certată de părinți.
c) că va fi lăudată de bunica.
d) că va fi lăudată de părinți.
Răspunsul corect: 2 puncte

5. Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili corectitudinea sau incorectitudinea acestuia, bazându-te pe informațiile din cele două texte. 6 puncte

Stadionul se afla la marginea orașului.
Romică a suferit un accident în timpul meciului anterior.
În meciul în desfășurare, Gicoane a purtat celebrul său tricou negru.
Familia își îndeamnă copilul să fie generos.
În clasa a IV-a, fetița îi face cadou prietenei sale păpușa cea mai frumoasă.
Falsa generozitate înseamnă să le oferi altora ceea ce ție nu îți mai trebuie.

6. Menționează, în câte un enunț, tiparul textual identificat în fiecare dintre fragmentele de mai jos. 6 puncte
a) „— Credeam că m-ai uitat.
— Cum era să te uit?”.
b) „glasul lui Gicoane deveni foarte prietenos, primi acel timbru special pe care glasul unui bărbat nu-l capătă decât atunci când vorbește cu un prieten drag. Glasul lui Gicoane deveni aproape copilăros, de o puritate caldă, catifelată.”

7. Prezintă, în cel puțin 30 de cuvinte, o legătură care se poate stabili, la nivelul conținutului, între fragmentul din „Pantera neagră” de Sorin Titel și fragmentul extras din „Falsa generozitate” de Stela Giurgeanu. 6 puncte

8. Crezi că ar trebui să îți urmezi visul în orice condiții? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 90 de cuvinte, valorificând textul 1. 6 puncte

9. Asociază fragmentul din „Pantera neagră” de Sorin Titel cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o asemănare și o deosebire de conținut dintre ele. 6 puncte
B.

1. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect.

Conțin diftong toate cuvintele din seria:
a) „speriată”, „picioare”.
b) „primei”, „dormeau”. c) „trăgeau”, „scânteia”.
d) „voiam”, „niciodată”.

Răspunsul corect: 2 puncte

2. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect.
Seria care conține doar cuvinte derivate este:
a) „accidentul”, „portar”.
b) „optzeci”, „orășelul”.
c) „părinților”, „prietenos”.
d) „portiță”, „fetiței”.

Răspunsul corect: 2 puncte

3. Rescrie secvența „Adeseori mă gândeam că, dacă tot sunt ei atât de darnici, de ce nu-şi dau lucrurile lor prietenilor mei?”, înlocuind cuvintele „darnici” și „prietenilor” cu câte un sinonim adecvat contextului. 4 puncte

4. Selectează, din fragmentul următor, trei substantive aflate în cazuri diferite, pe care le vei preciza:
„Glasul lui Gicoane deveni aproape copilăros, de o puritate caldă, catifelată.
— Știi, mă Romică, eu cât am stat în pat m-am gândit mult.” 6 puncte

5. Completează cu o propoziție enunțul „Am cântărit mult timp decizia.”, precizând tipul raportului sintactic din fraza obținută. 6 puncte

6. Alcătuiește o propoziție afirmativă, în care pronumele demonstrativ „aceasta” să aibă funcția sintactică de atribut (a) și o propoziție negativă, în care substantivul „stadion” să aibă funcția sintactică de complement direct (b). 6 puncte

7. Completează spațiile libere din textul de mai jos, reprezentând mesajul unui susținător al echipei, cu forma corectă a cuvintelor scrise între paranteze. 6 puncte
____________ (a ști, conjunctiv, prezent, persoana a II-a, singular) că acești doi ___________ (arbitru) n-au greșit. Traiectoria ________________ (minge, genitiv, singular) care _____________ (a crea, indicativ, perfect compus) probleme a fost neobișnuită. Fiecare dintre susținătorii ______________ (al nostru) de azi __________________ (a participa, indicativ, viitor), sper, la gală.

SUBIECTUL AL II-LEA (20 de puncte)

Imaginează-ți că ai participat la un joc alături de colegii tăi, în curtea școlii.
Scrie un text narativ, de cel puțin 150 de cuvinte, în care să prezinți o situație neprevăzută din timpul jocului, inserând o secvență descriptivă și una dialogată.

Punctajul pentru compunere se acordă astfel:
• conținutul compunerii – 12 puncte
• redactarea compunerii – 8 puncte (marcarea corectă a paragrafelor – 1 punct; coerența textului – 1 punct; proprietatea termenilor folosiți – 1 punct; corectitudine gramaticală – 1 punct; claritatea exprimării ideilor – 1 punct; respectarea normelor de ortografie – 1 punct; respectarea normelor de punctuație – 1 punct; lizibilitate – 1 punct).
Notă! Compunerea nu va fi precedată de titlu sau de motto. Punctajul pentru redactare se acordă doar în cazul în care compunerea are minimum 150 de cuvinte și dezvoltă subiectul propus.

BAREMUL DE CORECTARE

Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerințelor.
• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit în barem.
• Se acordă zece puncte din oficiu. Punctajul total este de 100 de puncte. Nota finală se calculează prin împărțirea la zece a punctajului total acordat pentru lucrare.

SUBIECTUL I (70 de puncte)
A.
1. câte 1 punct pentru notarea oricăror două cuvinte din textul 1, care arată timpul în care se desfășoară acțiunea (de exemplu: după-amiază, duminică, vara) 2 x 1 punct = 2 puncte
2. scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: b 2 puncte
3. scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: b 2 puncte
4. scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: a 2 puncte
5. câte 1 punct pentru stabilirea corectitudinii/incorectitudinii fiecăruia dintre enunțuri; notarea a două variante de răspuns pentru un enunț – 0 puncte 6 x 1 punct = 6 puncte Enunțul Corect Incorect

Stadionul se afla la marginea orașului – corect
Romică a suferit un accident în timpul meciului anterior – incorect
În meciul în desfășurare, Gicoane a purtat celebrul său tricou negru. – incorect
Familia își îndeamnă copilul să fie generos. – corect
În clasa a IV-a, fetița îi face cadou prietenei sale păpușa cea mai frumoasă. – incorect
Falsa generozitate înseamnă să le oferi altora ceea ce ție nu îți mai trebuie. – corect

6. – câte 2 puncte pentru menționarea tiparului textual identificat în fiecare dintre fragmentele date: a) dialogat (dialogal); b) descriptiv 2 x 2 puncte = 4 puncte
– câte 1 punct pentru formularea fiecărui răspuns în enunț 2 x 1 punct = 2 puncte

7. – precizarea unei legături, la nivelul conținutului, care se poate stabili între cele două texte date (de exemplu: prietenia/copilăria etc.) 2 puncte
– prezentarea legăturii: adecvat – 2 puncte; încercare de prezentare – 1 punct; lipsa prezentării – 0 puncte 2 puncte
– respectarea normelor de ortografie și de punctuație (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) 1 punct
– respectarea numărului minim de cuvinte 1 punct

8. – menționarea răspunsului la întrebarea dată 1 punct
– motivarea răspunsului menționat: nuanțat și adecvat, cu valorificarea textului indicat – 3 puncte; adecvat și schematic, cu valorificarea textului indicat – 2 puncte; tendință de generalizare, încercare de motivare, lipsa de valorificare a textului indicat – 1 punct; lipsa motivării – 0 puncte 3 puncte
– respectarea normelor de ortografie și de punctuație (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte) 1 punct
– încadrarea în numărul de cuvinte indicat 1 punct Notă! Nu este necesară formularea unei concluzii sau utilizarea conectorilor de tipul „în primul rând”, „în al doilea rând” etc.

9. – precizarea unui alt text literar asociat fragmentului din „Pantera neagră” de Sorin Titel 1 punct
– câte 2 puncte pentru prezentarea unei asemănări și a unei deosebiri de conținut: adecvat și nuanțat – 2 puncte; simpla precizare a unei asemănări/a unei deosebiri de conținut – 1 punct; lipsa precizării – 0 puncte 2 x 2 puncte = 4 puncte
– respectarea normelor de ortografie, de punctuație și a numărului de cuvinte indicat (0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli sau nerespectarea numărului de cuvinte – 0 puncte) 1 punct
B.
1. scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: c 2 puncte
2. scrierea literei corespunzătoare răspunsului corect: d 2 puncte
3. câte 2 puncte pentru rescrierea secvenței cu înlocuirea corectă a cuvintelor indicate (de exemplu: Adeseori mă gândeam că, dacă tot sunt ei atât de generoși, de ce nu-şi dau lucrurile lor amicilor mei? etc.) 2 x 2 puncte = 4 puncte
4. – câte 1 punct pentru selectarea a trei substantive aflate în cazuri diferite (de exemplu: „glasul”, „lui Gicoane”, „o puritate”, „Romică”, „pat”) 3 x 1 punct = 3 puncte
– câte 1 punct pentru precizarea cazului fiecărui substantiv (de exemplu: „glasul” – nominativ, „lui Gicoane” – genitiv, „o puritate” – acuzativ; „Romică” – vocativ, „pat” – acuzativ) 3 x 1 punct = 3 puncte Notă! În cazul în care elevul scrie mai multe cuvinte, se iau în considerare primele trei răspunsuri date. Nu este necesară transcrierea prepozițiilor. Nu se depunctează transcrierea acestora.
5. – completarea enunțului dat cu încă o propoziție (de exemplu: Am cântărit mult timp decizia pe care am luat-o./Am cântărit mult timp decizia, dar nu-mi pare rău./Era un moment important pentru mine și am cântărit mult timp decizia. etc.) 3 puncte
– precizarea tipului de raport sintactic din fraza obținută (de exemplu: Am cântărit mult timp decizia pe care am luat-o. – subordonare/Am cântărit mult timp decizia, dar nu-mi pare rău. – coordonare/Era un moment important pentru mine și am cântărit mult timp decizia. – coordonare etc.) 2 puncte
– corectitudinea logică și gramaticală a frazei 1 punct Notă! Nu se acordă punctajul dacă fraza obținută are mai mult de două propoziții.
6. – câte 1 punct pentru respectarea tipului de propoziție cerut: propoziție afirmativă (de exemplu: Cartea de la aceasta este la mine./Cartea acesteia este la mine. etc.); propoziție negativă (de exemplu: Nu am văzut încă stadionul cel nou. etc.) 2 x 1 punct = 2 puncte
– câte 1 punct pentru alcătuirea fiecărei propoziții, cu respectarea cerințelor date: pronumele demonstrativ „aceasta” să aibă funcția sintactică de atribut (de exemplu: Cartea de la aceasta este la mine./Cartea acesteia este la mine. etc.); substantivul „stadion” să aibă funcția sintactică de complement direct (de exemplu: Nu am văzut încă stadionul cel nou. etc.) 2 x 1 punct = 2 puncte
– câte 1 punct pentru corectitudinea logică și gramaticală a fiecărei propoziții 2 x 1 punct = 2 puncte 7. câte 1 punct pentru completarea cu forma corectă a cuvintelor scrise între paranteze (Să știi; arbitri; mingii, a creat; noștri; va participa/o să participe/are să participe) 6 x 1 punct = 6 puncte

SUBIECTUL AL II-LEA (20 de puncte)

Conținutul compunerii – 12 puncte
− prezentarea unei situații neprevăzute din timpul unui joc, alături de colegi, în curtea școlii: adecvat și nuanțat – 4 puncte; adecvat, schematic – 2 puncte; parțial adecvat, încercare de prezentare – 1 punct; lipsa adecvării la cerință – 0 puncte 4 puncte
− respectarea trăsăturilor tiparului narativ (de exemplu: succesiunea logică a evenimentelor, prezența personajelor etc.): în totalitate – 4 puncte; parțial, cu divagații – 2 puncte; lipsa tiparului narativ – 0 puncte 4 puncte
− câte 2 puncte pentru includerea în compunere a fiecărei secvențe indicate (dialogată, descriptivă)
2 x 2 puncte = 4 puncte
Redactarea compunerii – 8 puncte
– marcarea corectă a paragrafelor 1 punct
– coerența textului: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte 1 punct
– proprietatea termenilor folosiți: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte 1 punct
– corectitudinea gramaticală: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte 1 punct
– claritatea exprimării ideilor: în totalitate – 1 punct; parțial – 0 puncte 1 punct
– respectarea normelor de ortografie: 0 – 1 greșeli – 1 punct; 2 sau mai multe greșeli – 0 puncte 1 punct
– respectarea normelor de punctuație: 0 – 2 greșeli – 1 punct; 3 sau mai multe greșeli – 0 puncte 1 punct
– lizibilitatea 1 punct Notă! Compunerea nu va fi precedată de titlu sau de motto. Punctajul pentru redactare se acordă doar în cazul în care compunerea are minimum 150 de cuvinte și dezvoltă subiectul propus.

***

Examenul de Evaluare Națională continuă joi, 24 iunie 2021, cu proba scrisă la Matematică și vineri, 25 iunie 2021, când va avea loc proba scrisă la Limba și literatura maternă. 441 de elevi vor susține proba scrisă la Limba și literatura maternă maghiară, iar proba scrisă la Limba și literatura maternă germană va fi susținută de către 72 de elevi.
Reamintim faptul că probele scrise încep la ora 9:00, iar accesul candidaților, cu respectarea măsurilor de siguranță epidemiologică în vigoare, este permis în intervalul orar 8:00 – 8:30.
Timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după alocarea celor 15 minute dedicate completării casetei cu datele de identificare, conform prevederilor art.17 alin. (10) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de Evaluare Naţională.
Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru. Toate probele scrise sunt monitorizate audio-video.
Primele rezultate vor fi afișate marți, 29 iunie 2021, până la ora 14:00 (în centrele de examen). Contestațiile pot fi depuse în zilele de 29 iunie 2021 (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 30 iunie 2021 (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. Candidații care depun/transmit contestațiile prin mijloace electronice completează, semnează și depun/transmit tot prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi afișate duminică, 4 iulie 2021. Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.
Absolvenţii învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare/carantină sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu pot finaliza/participa la probele de examen pot susţine aceste probe în etapa specială, programată în perioada 5 – 12 iulie 2021, precedată de etapa de înscriere (28 iunie – 2 iulie 2021). Dacă aceștia au participat la una sau mai multe probe de examen, dar nu au putut finaliza examenul, li se recunosc probele desfășurate în perioada 22-25 iunie 2021. Primele rezultate la etapa specială vor fi afișate pe data de 9 iulie 2021.
Reamintim faptul că toate cele 103 centre de examen organizate la nivelul județului Cluj dispun de echipamente și materiale de protecție (dezinfectanați, măști etc.) și beneficiază de asistență medicală. În egală măsură:
• intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, este semnalizat corespunzător și dezinfectat în mod regulat;
• în sălile de clasă în care se desfășoară probele, locurile sunt stabilite, astfel încât să existe între candidați o distanță de 1 metru unul față de celălalt, pe rânduri și între rânduri;
• fiecare persoană care are acces în centrul de examen primește câte o mască la sosire și, dacă solicită, și la plecare;
• sălile de clasă sunt dotate cu dezinfectanți pentru mâini, iar în incinta centrului de examen este purtată, obligatoriu, masca de protecție.
Alte detalii suplimentare sunt disponibile și în Ghidul informativ elaborat de către Ministerul Educației și destinat candidaților care vor susține acest examen în anul școlar 2020 – 2021, precum și părinților acestora.

Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Cluj pun la dispoziția celor interesați liniile TELVERDE, pentru sesizarea eventualelor nereguli din cadrul examenului de Evaluare Națională 2021_Ministerul Educației – 0800 801 100; I.Ș.J. Cluj – 0800 816 364.

sus(2)jos(0)

1 comentariu

  1. Cred cå aceste subiecte sunt peste nivelul mediu de pregåtire a elevilor, acei care au " tocit " materia si nu au uitat poate s-au descurcat

    sus(0)sus(0)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?