taxi gherla telefon
psd gherla alegeri locale ioan neselean
pro romania tiberiu baraian pro romania gherla alegeri locale 2020 candidat
boca ioan pmp gherla alegeri locale 2020
alin tise pnl cluj
locuri de munca gherla dej cluj becker tamplar muncitor salariu
locuri de munca gherla dej cluj fundatura iclod irrom fabrica calorifere salariu
kasza tamas alegeri locale gherla primar 2020
usr plus gherla alegeri locale 2020 candidat
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata cabinet veterinar gherla medic telefon nisip balast gherla canalizare fose septice transport materiale constructii gherla dej cluj
liceu ana ipatescu gherla

Cum începe școala luni la liceul Ana Ipătescu, informații pentru elevi și părinți

pmp  muresan adrian alegeri locale gherla consilier 2020
Liceul Ana Ipătescu este cea mai mare unitate de învățământ din Gherla, după numărul de elevi, iar pregătirile pentru începerea noului an școlar, care  are loc luni, 14 septembrie, a fost o adevărată provocare pentru conducerea școlii și pentru cadrele didactice.

kasza tamas gherla candidat primar 2020
Unitatea a anunțat măsurile luate, programul după care se vor desfășura cursurile, cu un mesaj pentru elevi și părinți.

***

Stimați părinți,

Şcoala eficientă realizează un parteneriat cu elevul, prin valorizarea si respectarea identităţii sale cu familia, prin recunoaşterea importanţei acesteia şi atragerea în procesul didactic şi cu toate resursele educative ale societaţii pe care le identifică şi le foloseşte activ. Este nevoie a se dezvolta un nou concept care să întărească schimbarea în relaţiile şcoală-familie. Acest concept este parteneriatul educaţional.

Parteneriatul educaţional este forma de comunicare, cooperare şi colaborare în sprijinul copilului la nivelul procesului educaţional. Acesta presupune o unitate de cerinţe, opţiuni, decizii şi acţiuni educative între factorii educaţionali.

Un parteneriat familie – şcoală este relaţia cea mai profitabilă pentru toti cei ce participă la acest demers. Parteneriatul va fi eficient dacă fiecare parte va reţine că acelaşi subiect este copilul nostru şi şcolarul nostru. Tocmai de aceea ne dorim să avem în dumneavostră colaboratorul și partenerul constant spre beneficiul educabilului.

Deoarece această situație este ceva inedit pentru sistemul educațional, și o provocare în același timp, care presupune o adaptare permanentă la condiții speciale, programul și modalitățile de desfășurare a activităților, trebuie privit ca ceva fluid în continuă schimbare. De aceea pentru a fi cât mai aproape de interesul educațional al copiilor dumneavoastră și pentru a le oferi condiții cât mai sigure de învățare acesta va fi adaptat permanent la nevoile copiilor dumneavoastră, în funcție de posibilitățile fizice, umane și materiale ale liceului nostru.

 

Dragi elevi,

Dorim ca împreună, dascăli, copii, părinți, comunitate să ne unim eforturile în folosul celor ce sunt pe drumul cunoașterii, al descoperirilor și formării personalității.

Doar prin educaţie, dragi elevi, veţi deveni proprii voştri stăpâni şi veţi putea face alegerile potrivite pe mai departe în viaţa personală. Nicolae Iorga spunea: ”Şcoala este tot ce vezi şi tot ce auzi. Ea trebuie să te înveţe să fii propriul tău dascăl, cel mai bun şi cel mai aspru”. Astfel, parafrazându-l pe marele om de cultură, vă îndemn să aveţi încredere că tot ceea ce veţi realiza în această şcoală, va însemna enorm de mult pentru viitorul vostru, iar aceasta trebuie să vă dea încredere deplină în puterile voastre.

Având în vedere contextul epidemiologic deosebit în care se va desfășura procesul instructiv-educativ în acest an școlar, este necesar să vă aducem la cunoștință câteva aspecte organizatorice legate de activitățile prevăzute, pentru începerea școlii în condiții optime.

Programul pentru începerea cursurilor este următorul:

  • Clasele a VIII-a și a XII-a vor veni la școală în efectiv complet, cu respectarea măsurilor de distanțare și igienă prevăzute de lege.
  • Clasele V-VII și IX- XI vor fi prezenți în clasă 50% din efectiv, (prin rotație la două săptămâni) elevii rămași acasă urmând să participe online la activități.
  • Clasele primare vor veni pe grupe, în două schimburi.

Diriginții claselor de început de ciclu sunt:

  • clasa a V-a A: prof. Bărăian Andreea
  • clasa a V-a B: prof. Rus Adriana
  • clasa a V-a C: prof. Lădar Rodica
  • clasa a V-a D: prof. Ciobanu Mădălina
  • clasa a IX-a A: prof.Butean Ioana
  • clasa a IX-a B: prof.Ielcean Claudia

Alți diriginți numiți: clasa a VII-a B a fost numit diriginte prof.Chendrean Virgil

Învățătorii claselor pregătitoare sunt:

  • Pregătitoare A: prof. înv.primar Feher Ecaterina
  • Pregătitoare B: prof.înv.primar Deac Alina
  • Pregătitoare C: prof.înv.primar Conț Melania
  • Pregătitoare D: prof.înv.primar Serghiac Doina

Alți învățători nou numiți:

  • clasa I B: prof. înv.primar Tască Lavinia
  • clasa a III-a D: prof.înv.primar Cobuz Ana

Graficul activităților din data de 14 septembrie

Clasele Acces în școală Efectiv Ora de dirigenție Locul desfășurării
a V-a  8.15 – 8.30 complet  8.30 -9.20 va fi anunțat de fiecare diriginte
a VI-a  8.30 – 8.45 S1  8.45 – 9.35 în sala de clasă proprie
  10.15 – 10.30 S2 10.30 – 11.20 în sala de clasă proprie
a VII-a  8.45 – 9.00 S1  9.00 – 9.50 în sala de clasă proprie
  10.35 – 10.50 S2 10.50 – 11.40 în sala de clasă proprie
a VIII-a  7.45 – 8.00 complet  8.00 – 8.50 în sala de clasă proprie
a IX-a  8.15 – 8.30 complet  8.30 – 9.20 va fi anunțat de fiecare diriginte
a  X-a  8.30 – 8.45 S1  8.45 – 9.35 în sala de clasă proprie
  10.15 – 10.30 S2 10.30 – 11.20 în sala de clasă proprie
a XI-a  8.45 – 9.00 S1  9.00 – 9.50 în sala de clasă proprie
  10.35 – 10.50 S2 10.50 – 11.40 în sala de clasă proprie
a XII-a  7.45 – 8.00 complet  8.00 – 8.50 în sala de clasă proprie

 

ATENȚIE!!!   S1=seria 1, prima jumătate din efectivul clasei, conform catalogului

S2=seria 2, a doua jumătatedin efectivul clasei, conform catalogului.

Intrarea se face prin  strada 1 Decemrie 1918 nr.20 (intrarea principală).

La ciclul primar orarul activităților va fi anunțat de către învățătorii claselor.

 

Observații

  • organizarea efectivelor în sistem hibrid, alfabetic pe clasă, cu prezența fizică la două săptămâni;
  • accesul în școală al părinților și însoțitorilor este interzis;
  • staționarea / deplasarea pe coridoare / săli de clasă se va face pe sensurile indicate de marcajele existente și respectând distanțarea fizică

Începând cu data de 15 septembrie:

  • clasele a VIII a și a XII a – vor participa la ore în efectiv complet;
  • clasele V-VII și IX-XI  au fost distribuite în câte două serii fiecare și  vor fi prezente la școală cu schimb la două săptămâni;
  • împărțirea claselor pe serii se face de regulă alfabetic, conform catalogului, repectând Regulamentul intern;
  • durata orelor de curs este de 45 minute, pauzele de 10 minute, organizate decalat astfel: sector A între h.25 – h.35, sectorul B între h.35 – h.45, respectiv sectorul C între h.45 – h.55. Ultimele 5 minule dintr-o oră sunt destinate deplasării profesorului de la o clasă la alta;
  • școala a fost împărțită pe sectoare, astfel: sectorul A (coridorul din dreapta, direcțiune, sala profesorală, secretariat, cls VI A, X B,VA,VI B VIII C,VI D), sectorul B (coridorul din stânga, cls VIII B, VII A, IX A, X B, VIII A,  IX B, XI A,X A,VI C,XIIA ), respectiv sectorul C (sala festivă, cls  VD ,VC, VII B,VII C ,V B,XII B,III C,II D)
  • la ciclul primar activitățile încep decalat pe cicluri de învățământ, program anunțat de fiecare învățător

 

Măsuri pentru buna desfășurare a activităților școlare

Intrarea și ieșirea în spațiul școlar Trasee prestabilite de intrare, deplasare în interiorul scolii și de părăsire a școlii.
Triaj și evaluarea stării de sănătate Păstrarea distanței de 1 m între elevi.Triaj zilnic acasă.

Măsurarea temperaturii la intrare în școală

Evaluarea stării de sănătate la prima oră de curs.

Prezența persoanelor terțe în spațiul școlar Interzisă.
Distanțare fizică (1 m) În sala de clasă – asigurarea unei distanțări de minimum 1 metru între elevi
În pauze trebuie menținută distanta fizica de 1m între elevi
Purtare mască Purtarea măștii de protecție este obligatorie atât pentru elevi, cât și pentru întregul personal pe toată perioada atunci când se află în interiorul unității de învățământ
Igiena mâinilor Foarte frecventă. Se asigură săpun, prosoape de hârtie și apă curentă, dezinfectat pe bază de alcool.
Utilizarea infrastructurii și a sălilor de clasă Dezinfectare și aerisire frecventă (în fiecare pauză). Există  săli  speciale pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.
Utilizarea diverselor materiale în spațiul școlar Dezinfectare zilnică.

Repartizarea individuală, pe cât posibil. Interzis schimbul de obiecte personale.

Activități sportive Doar anumite jocuri sportive, exclusiv în aer liber.
Nu vor fi practicate jocuri de contact sau cu mingea, nici activități care implică schimbul de obiecte.
Activități de grup (întâlniri, serbări și altele) Vor fi eliminate activități care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanței între copii.

 

Sfaturi utile pentru părinți

  • Vorbiți cu copilul despre cum acesta se poate proteja pe el, dar și pe cei din jur împotriva infecției cu noul coronavirus;
  • Explicați-i copilului că, deși școala se redeschide, viața de zi cu zi nu va fi la fel ca înainte, deoarece trebuie să avem grijă de noi și să evităm răspândirea infecției;
  • Acordați atenție stării mentale a copilului și discutați cu el despre orice modificări ale stării lui emoționale;
  • Învățați-vă copilul cum să se spele pe mâini corespunzător și vorbiți cu acesta despre cum respectăm sfaturile generale cu privire la o igienă corespunzătoare și la păstrarea distanței;
  • Învățați-vă copilul să se spele pe mâini: atunci când ajunge la școală, când se întoarce acasă, înainte și după servirea mesei, înainte și după utilizarea toaletei și ori de cate ori este necesar;
  • Învățați-vă copilul cum să poarte corect masca de protecție și explicați-i importanța și necesitatea purtării acestei;
  • Sfătuiți-vă copilul să nu consume în comun mâncarea sau băuturile și să nu schimbe cu alți elevi obiectele de folosință personală (atenție la schimbul de telefoane, tablete, instrumente de scris etc) De exemplu, nu oferiti nimic de mâncat sau de băut întregii grupe/clase la ziua de naștere sau cu alte ocazii;
  • Curățați/dezinfectați zilnic acasă obiectele de uz frecvent ale copilului (telefon, tabletă, computer, mouse etc);

Evaluați zilnic starea de sănătate a copilului înainte de a merge la școală:

  • În situația în care copilul are febră, simptome respiratorii (tuse, dificultăți în respirație), diaree, vărsături, contactați telefonic medicul de familie sau serviciile de urgență după caz și nu duceți copilul la școală;
  • În cazul în care copilul se îmbolnăvește în timpul programului (la școală), luați-l imediat acasă și contactați telefonic medicul de familie sau serviciile de urgență după caz.
  • Este nevoie ca părinții să conștientizeze cât este de importantă izolarea la domiciliu și netrimiterea în colectivitate a copiilor cu cel mai mic semn de boală infecto-contagioasă.

Părinții / aparținătorii nu vor avea acces în curtea unității de învățământ și nu vor însoți copiii în clădirile acesteia, cu excepția cazurilor speciale, pentru care există aprobarea conducerii școlii. Comunicarea cu părinții se va realiza telefonic sau prin mijloace electronice în vederea identificării din timp a semnelor de îmbolnăvire și a inițierii măsurilor de prevenire a îmbolnăvirilor în colectivitate. Părinții au obligația să anunțe unitatea de învățământ cu privire la absența elevului în următoarele situații:

  • Elevul prezintă simptome specifice;
  • Elevul a fost diagnosticat cu SARS-Cov2;
  • Elevul este contact direct al unei persoane diagnosticate cu SARS-Cov2 și se află în carantină
  • Reântoarcerea elevului în comunitatea școlară se poate realiza numai pe bază de adeverință medical eliberată de autoritățile competente
  • Elevul poate absent de la activitățile didactice( față în față sau online) numai cu adeverință medical care să justifice acest fapt.
  • Opțiunea pentru învățare numai online se poate realiza numai dacă școala este obligată să treacă pe scenariul 3( roșu) din cauza numărului de infectări în comunitatea școlară sau dacă există o adeverință medicală de la un medic specialist, care să ateste faptul că elevul are o afecțiune medicală care îi pune în pericol sănătatea prin prezența fizică la școală

Sfaturi utile pentru elevi

  • Spălați-vă des pe mâini!
  • Tușiți sau strănutați în pliul cotului sau într-un șervețel!
  • Utilizați un șervețel de unică folosință, după care aruncați-l!
  • Salutați-i pe ceilalți fără să dați mâna!
  • Nu vă strângeți în brațe!
  • Păstrați distanțarea fizică, evitati aglomeratiile!
  • Purtați mască atunci când vă aflați în interiorul școlii!
  • Spălați-vă frecvent și regulat pe mâini, cel puțin 20 de secunde cu apă și săpun;
  • Mențineți o distanță cât mai mare față de celelalte persoane;
  • Purtați corect masca de protecție

AȘA DA

  • Spală-te/dezinfectează-te pe mâini înainte de a pune mâna pe mască
  • Verifică masca, să nu aibă rupturi sau găuri
  • Identifică partea de sus, care trebuie să aibă banda metalică sau marginea tare
  • Pune masca cu partea colorată spre exterior
  • Așează banda metalică sau marginea tare deasupra nasului
  • Acoperă nasul, gura și bărbia
  • Potrivește masca pe față fără a lăsa spații libere pe lateralele
  • Evită să atingi masca
  • Scoate masca apucând-o de barete
  • Ține masca departe de tine și de suprafețe în timp ce o scoți
  • După folosire, aruncă imediat masca, într-un coș cu capac
  • Spală-te/dezinfectează-te pe mâini după ce arunci masca

AȘA NU

  • Nu folosi o mască ruptă sau umedă
  • Nu purta masca doar peste gură sau sub bărbie
  • Nu purta o mască prea largă
  • Nu atinge partea din față a măștii
  • Nu scoate masca pentru a vorbi cu cineva sau pentru a face altceva ce necesită reatingerea măștii
  • Nu-ți lăsa masca la îndemâna altor persoane
  • Nu refolosi masca
  • Nu schimba masca cu altă persoană
  • Evitați să vă atingeți ochii, nasul și gura cu mâinile neigienizate
  • Acoperiti-va gura și nasul cu o batistă de unică folosință sau folosiți cotul îndoit în cazul în care se întâmplă să strănutați sau să tușiți. După aceea, aruncați batista utilizată.
  • Curățați obiectele/suprafețele utilizate sau atinse frecvent folosind servețele/lavete/produce biocide virucide)
  • Solicitați consult de specialitate dacă prezentați simptome precum febră, tuse sau dificultăți la respirație sau orice altă simptomatologie de boală
  • Discutați cu profesorii dacă aveți întrebări sau griji
sus(13)jos(5)

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program tractari auto gherla dej cluj telefon parbriz luneta gherla dej cluj atelier service

Lasă un răspuns