nunta gherla angela rusu sala crystal ballroom dej cluj
flori vanzare 8 martie gherla adp pret

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj ochelari vedere gherla gama optic dej clujstiri pentru viata locuri de munca gherla angajare pariuri sala jocuri dej cluj

dej pod trafic masini

Centura ocolitoare a Dejului, scoasă la licitație. Pe unde va trece

Centura Ocolitoare a Dejului, în lungime de 5,45 km, a fost scoasă la licitație, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului, a anunțat sâmbătă PSD Cluj, printr-un comunicat de presă.

Noua centură ar urma să fie construită pe partea dreaptă a șoselei Gherla – Dej, cu ramificație de la intrarea în Dej (strada Vâlcele), în apropiere de drumul spre Salină, va fi un pod peste calea ferată în zona Dumbrava Roșie, lângă Mica, un pod peste Someș, până la șoseaua Dej – Bistrița, în zona combinatului, unde va fi construit un sens giratoriu.

Șoferii care vor veni spre Dej dinspre Baia Mare cu direcția Cluj ar urma să vireze la stânga la actualul sens giratoriu de la podul peste Someș și să își continue drumul spre Gherla pe la noul sens giratoriu.

„Necesitatea acestei investiţii constă în eliminarea traficului de tranzit (predominant greu şi foarte greu) din municipiul Dej care în lipsa unei variante ocolitoare ajunge la ora actuală în oraş pe relaţiile DN 1C (E58) şi DN 17 (E576)”, au anunţat vineri reprezentanţii CNAIR, citați de Mediafax.

Primarul din Dej, Morar Costan, spune că a grăbit demersurile pentru realizarea variantei ocolitoare pentru că traficul era tot mai dificil în zonă. Edilul a dat asigurări că va susține cu toate mijloacele la dispoziție operațiunea de expropriere a proprietarilor care au terenuri peste care va trece noua centură ocolitoare.

Anunțul făcut ieri (vineri, n.r.) de către Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru licitarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru varianta de ocolire a municipiului Dej este în fapt concretizarea demersurilor pe care le-am făcut în ultimele luni.

În opinia mea, nu este un semn de normalitate ca populația și activitatea economică, turismul unei zone cu potențial de dezvoltare ridicat să fie afectate din cauza tergiversării implementării acestui proiect, un proiect vital pentru municipiul nostru. Astfel, din primăvara anului trecut am înaintat adrese către Ministerul Transporturilor, am adresat un Memoriu Primului Ministru al  României prin care am readus în atenția Executivului necesitatea realizării acestui obiectiv care de mai bine de 20 de ani este în așteptare, iar gradul de nemulțumire al cetățenilor este atât de mare încât există riscul de a fi exprimat prin manifestări în stradă, deoarece Dejul este un oraș blocat efectiv.

În data de 21 ianuarie 2019, fiind prezent în sediul Ministerului Transporturilor, am avut confirmarea faptului că în Consiliul de Administrație al CNAIR s-a aprobat scoaterea la licitație a documentațiilor pentru proiectare și execuție pentru realizarea variatei de ocolire a Dejului,  care va fi proiectată și construită la standard de drum expres, ca parte din Drumul Expres Turda-Halmeu ”Someș Expres”, cu ramificațiile Dej-Bistrița, Nod Baia Mare-Baia Mare și Nod Livada-Petea.  Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș.

Dat fiind faptul că Primăria Municipiului Dej are capacitatea administrativă și experiența necesare, accesând până în prezent fonduri europene pentru proiecte majore de îmbunătățire a mobilității urbane, infrastructură străzi, în valoare de peste 60 milioane de euro, pentru a urgenta realizarea obiectivului de investiție, am propus Ministerului Transporturilor  prin adresa numărul 26595 din 23.10.2018 încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Dej și  CNAIR.

Prin acest protocol, care va fi semnat în perioada următoare administrația locală dejeană își asumă următoarele acțiuni:

  • identificarea proprietarilor de teren în vederea exproprierii pentru secțiunea de tronson-variant[ de ocolire a municipiului Dej
  • demararea procedurilor necesare exproprierilor
  • realizarea ridicărilor topografice, respectiv întăbularea și dezmembrarea parcelelor aferente în favoarea Statului Român
  • alipirea tuturor parcelelor aferente și realizarea planului topografic a întregii suprafețe a centurii de ocolire
  •  emiterea autorizației de construcție de către Primăria Municipiului Dej

Durata contractului scos la licitație va fi de 24 luni din care 5 luni perioada de proiectare, 19 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor iar valoarea estimată a acestui proiect este de 104.525.520 lei fără TVA. În paralel cu procedurile de licitație pentru proiectare și execuție noi, administrația vom face tot ce depinde de noi pentru realizarea obiectivelor asumate prin protocol și  din experiența proiectelor anterioare estimez că la finele acestui an lucrările vor demara și din acel moment în 2 ani Dejul va avea centura de ocolire. 

primar Morar Costan

Structura și lucrările de drum de la noua centură cuprind în proiect două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri, din care cel mai important este peste râul Someș.

Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare, care include Proiectul pentru Autorizația de construire, iar 19 luni perioada de execuție lucrări.

Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni, în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată.

„În ultimii ani, deputatul Cornel Itu, a fost inițiatorul și susținătorul constant al proiectului centurii municipiului Dej. Prima solicitare a deputatului la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, acesta interpelându-l pe ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018. Solicitările deputatului Cornel Itu, care au plecat și de la susținerea proiectului de către mii de dejeni, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima luna cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Mircea Biban”, se mai arată în comunicatul de presă al PSD.

foto: arhiva

sus(15)jos(1)

apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestelylaborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon

Lasă un răspuns