irrom fabrica calorifere iclod fundatura locuri de munca angajare sudor stivuitorist sef schimb dej cluj
gama optic ochelari gherla magazin service dej cluj
feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj asociatia pro vita cabinet veterinar gherla medic telefon
Gherla bubuituri

Bubuiturile misterioase de la Gherla

7 august 2008, ora 19:26; 28 august 2008, ora 19:47; 9 septembrie 2008, ora 16:26; 10 septembrie 2008, ora 16:35; 16 octombrie 2008, ora 16:55 si 17:13. Sunt doar cateva din datele si orele exacte la care s-au auzit la Gherla bubuituri foarte puternice, care au bagat spaima in oameni,

au facut geamurile caselor si blocurilor sa tremure, iar alarmele masinilor au inceput instantaneu sa ţiuie. Un fenomen de care ne batem tot mai des, in ultimii doi ani, de primavara pana toamna. Dar ce sunt aceste bubuituri misterioase? De unde vin? Cine sau ce le produc?

Pe 20 aprilie 2006, televiziunile de stiri din Romania si-au intrerupt programul obisnuit cu o stire cel putin bizara: locuitorii din trei judete (Bacau, Neamt, Covasna), adica pe o raza de 100 km in jurul localitatii Comanesti, au auzit o bubuitura extrem de puternica. Sute de telefoane la 112 au anuntat acest fenomen ciudat, iar banuielile s-au indreptat catre o explozie uriasa. Organele abilitate au trimis in zona elicoptere si patrule de cercetare, insa nu s-a descoperit absolut nici o urma de explozie, prabusiri de cladiri sau de OZN-uri, n-a avut loc nici o miscare seismica. Specialistii in domeniu au lansat ipoteza bangului sonic (sunetul puternic produs de trecerea unui avion de la viteza subsonica la cea sonica sau invers), insa in ziua respectiva nu a zburat nici un astfel de avion prin zona. Pe 29 august 2008, fenomenul s-a repetat din nou, in aceeasi zona. Misterul a ramas nelamurit.

28 august 2007, judetul Maramures, ora 19. O explozie puternica si o urma de fum alb pe cer i-a speriat pe locuitorii din comunele maramuresene Ieud, Sieu Poienile Izei, Rozavlea, Bogdan Voda, Dragomiresti, Saliste, Sacel, si din alte localitati de pe Valea Izei. Toata lumea a auzit o bubuitura puternica, venita „de sus, de undeva, pe deasupra padurii”, dupa cum au explicat localnicii. „Reprezentantii Ministerului Apararii sustin ca, in momentul semnalarii incidentului, nici un avion nu executa misiuni in zona. De asemenea, autoritatile aeronautice civile au afirmat ca nici un avion nu ar fi trebuit sa se afle acolo. Cu toate acestea, mai multe avioane de lupta (MiG-21 Lancer) au fost ridicate de la baza de la Campia Turzii si indreptate spre granita de nord-vest. Toate informatiile tind sa indice un singur lucru. Spatiul aerian romanesc a fost penetrat de un aparat de zbor de spionaj venit dinspre Ucraina.„, scria ziarul Ziua, la vremea respectiva. Reporterii au aflat ca, in cursul acelei zile, mai multe aeronave MIG 21 Lancer de la Baza 71 Aeriana Campia Turzii au executat zboruri exact deasupra localitatilor unde s-a auzit acea bubuitura puternica. MIG-urile 21 au zburat in regim supersonic numai la o altitudine de peste 10.000 de metri. Este posibil ca, totusi, vreunul din piloti sa nu fi respectat regulamentele de zbor si sa fi trecut la viteza supersonica in momentul in care avionul se afla la o altitudine mult sub 10.000 de metri. Asadar, teoria bangului sonic apare din nou in ipoteze.

 

7 august 2008, ora 19:26; 28 august 2008, ora 19:47; 9 septembrie 2008, ora 16:26; 10 septembrie 2008, ora 16:35; 16 octombrie 2008, ora 16:55 si 17:13. Sunt doar cateva din datele si orele exacte la care s-au auzit la Gherla bubuituri foarte puternice, care au bagat spaima in oamenii, au facut sa vibreze geamurile caselor si blocurilor, iar alarmele masinilor au in ceput instantaneu sa ţiuie. Autoritatile nu au dat nici o explicatie oficiala pentru aceste fenomene stranii, care se repeta parca cu o frecventa tot mai mare. De observat ca la Gherla, bubuiturile se produc de regula dupa-masa, dupa ora 16. Este foarte posibil ca MIG-urile de la Campia Turzii sa faca zboruri deasupra Gherlii, iar incidentul din 30 octombrie 2007, cand un MIG a fost lovit de patru obiecte neidentificate, care au spart capsula pilotului (vezi video) ne confirma aceasta ipoteza. Din pacate, nu avem posibilitatea de verifica daca bubuiturile care se aud coincid cu astfel de zboruri.

Dintre toate ipotezele vehiculate in legatura cu sursa bubuiturilor pana in prezent, cea mai plauzibila pare cea a bangului sonic, produs de avioane care survoleaza zona, insa o confirmare oficiala nu a dat nimeni pana acum.

Bangul sonic reprezinta unda de soc produsa de un avion sau alt obiect care se deplaseaza cu o viteza mai mare decat cea a sunetului. Aceasta unda de soc insoteste avionul pe toata durata zborului cu viteza mai mare decat cea a sunetului (nu doar la trecerea in regim supersonic). Bangul sonic este perceput ca o explozie de catre un observator aflat la sol de fiecare data cand proiectia pe sol a undei de soc a avionului ce zboara in regim supersonic trece peste el. De aceea bangul sonic este auzit pe tot parcursul traiectoriei avionului (deci pe o arie foarte larga) si nu doar intr-un anumit moment.

angajare loc de munca sofer distributie gherla dej cluj fotografi video evenimente nunta botez majorat gherla dej cluj

Lasă un răspuns