Lăsată timp de ani buni doar cu oferta de internet Clicknet de la Romtelecom, serviciul de tristă amintire Protelecom sau servicii mai „subţiri” ale unor particulari, luna ianuarie găseşte Gherla intr-o efervescenţă a montărilor de cabluri, fibră optică etc.
RDS-RCS a început încă din toamnă lucrările de infrastructură, iar reprezentanţii companiei spun că este posibil ca din luna februarie, serviciul sa devină operabil în tot oraşul.
Cea de-a doua firmă, ATIPIC SOLUTIONS, vine tare din urmă, promiţând o ofertă de zile mari: pentru 30 RON/luna, viteze de 10 MB, iar pentru 70 RON, 100 MB.
UPC, care anunţa în urmă cu un an lărgirea ofertei sale, prin includerea alături de serviciile de televiziune a internetului şi a convorbirilor telefonice, nu a mai făcut nici un anunţ oficial privind implementarea noilor servicii.
Aşadar, a inceput bătălia pentru clienţi, iar operatorul cu oferta cea mai bună şi care va dovedi în acelaşi timp seriozitate în faţa clienţilor, va avea garantată reuşita pe piaţa gherleană.
Un colaborator Gherla INFO a făcut o scurta istorie a aparitiei si evolutiei internetului la Gherla, pe care v-o prezentăm în continuare.
Prin ’98 deja unii aveau acces la internet dial-up prin linie telefonica, fie Astral Telecom, fie RDS, fie DNT (achizitionat ulterior de Astral), fie PCNet (achizitionat ulterior parca de RDS)
Prin ’99 se deschide prima sala de internet (Fundatia Ruana + HMC) vis-a-vis de Ana Ipatescu in str. Theodor Sperantia; netul vine prin linie inchiriata din Cluj de la Astral parca.
Tot prin ’99, la Club (fostul Clubul Tineretului) se tineau ceva cursuri de informatica si era internet si acolo.
Prin 2000, sala de internet si HMC se muta in centru in spate la fosta Posta, tot cu linie inchiriata; la un moment dat exista si ceva combinatie linie inchiriata-satelit.
Cam prin 2000-2001 se lanseaza si serviciul de internet X-Net, tot dial-up prin linie telefonica, care prin 2003-2004 schimba denumirea in MyX. Avantajul, dar si dezavantajul era ca se taxa numai durata si nu era pe baza de abonament lunar, dar conditia era existenta unui abonament de telefon la Connex.
Candva in vara 2001, HMC trece la Connex, conexiune prin echipament radio 3.5 GHz de la BS-ul (Base Station, statie de baza) Connex de pe deal .
Tot in vara 2001 apare prima concurenta – Avanteh sau Cosmo, pe str. Bobalna, in locul cofetariei, tot prin echipament radio de la Connex. Aceasta functioneaza cam pana in iunie 2003 cand este inchisa.
In vara lui 2001, HMC se extinde, calculatoarele sunt deja in doua incaperi, se deschide si barul HMC.
In cursul anului 2002 se deschid inca trei sali de internet (in iunie „Astoria”, pe Dragos Voda in locul barului McDonalds, tot prin modem radio de la Connex; tot in iunie in cartierul nou la parterul blocul cu șapte etaje prin linie inchiriata; colt Primaverii-Al. Vlahuta la fostul magazin de paine, tot prin modem radio de la Connex).
In aceasta perioada, singurul furnizor local de internet era HMC, prin linie inchiriata cu doi-trei clienti (parca Somvetra). Restul sunt fie prin linii inchiriate, fie prin dial-up de la Astral, RDS, PC-Net, DNT.
In februarie 2002, sala de internet a HMC se muta la etaj, in locul salii de internet din spate vin jocurile. La etaj sunt practic doua incaperi unite cu vreo 20 de calculatoare, vara tarziu inca intr-o incapere de la etaj se instaleaza calculatoare. In mai 2002 se deschide terasa HMC.
In toamna 2002, HMC se extinde, deschide inca doua sali, pe Primaverii si pe Bobalna, lângă fostul Meseriasul; cele trei sali sunt interconectate prin retea wireless.
In iunie 2003 se inchide Avanteh si parca si sala de la „paine”.
In cursul anului 2004, Orange incepe sa furnizeze internet in Gherla.
In primavara-vara 2004, Astral Telecom incepe sa furnizeze servicii de internet si in Gherla prin echipament radio 2.4 GHz. Cam in aceasta perioada apar primele retele de cartier din Gherla (SC Campan si altii), cu conexiuni wireless intre cartiere si prin cablu UTP intre cladiri si intre blocuri, cu Astral Telecom ca furnizor de internet prin echipament radio 2.4 GHz.
In toamna 2005, aceasta retea „metropolitana” se destrama, in cartiere ramasitele mai functioneaza o vreme.
In vara-toamna 2005, Romtelecom lanseaza serviciul de internet Clicknet prin tehnologie ADSL. Apar miniretele de scara, bloc. Tot in toamna 2005 incepe realizarea retelei de fibra optica Astral-Protelecom, care se finalizeaza reteaua in martie-aprilie 2006.
In toamna 2005 apare inca o firma de agentie imobiliara, Imobil-Design parca, care furnizeaza internet in cartierul nou, retea mixta wireless si cablu UTP, cu sediul pe str Al. Vlahuta, la parterul unui bloc.
In ianuarie 2006 apare Armenonet, care furnizeaza internet wireless 2.4 GHz, cu furnizor de internet Astral, apoi Clicknet, teoretic cu acoperire in tot orasul in functie de vizibilitatea antenelor.
La sfarsitul verii 2006 apare Protelecom care functioneaza cam pana in primavara 2008.
In vara 2007, RDS-RCS incepe realizarea retelei de fibra optica in oras.
Dedesubturile
Astral-UPC folosea infrastructura Orange pentru furnizarea de internet in Gherla, adica legatura dintre nodul Astral din Cluj si Gherla era prin Orange, echipamentele Astral erau amplasate langa echipamentele Orange de pe silozul de cereale impreuna cu echipamentele RDS (mai tarziu). Cand era ceva avarie la Orange, nici internetul Astral-UPC nu mergea, pe timp de vara era destul de frecvent. Alta chestie ce deriva din folosirea infrastructurii Orange era largimea de banda a Astral disponibila pentru Gherla, care depindea de Orange, sursa de probleme de congestie etc.
Problemele tehnice principale ale Astral erau lipsa infrastructurii proprii si largimea de banda prea mica pentru numarul de clienti pe care il avea in oras in perioada respectiva, precum si lipsa personalului de interventie din localitate. Cei de la cablu se ocupau numai de cablu, ei nu aveau treaba cu internetul.
Alta problema era pana primavara 2006 echipamentul radio 2.4 GHz, care teoretic era proiectat pentru uz interior si nu pentru exterior, factor ce a scurtat durata de viata a echipamentului, stiu situatii cand aproape in fiecare ora trebuia restartat echipamentul la client. O chestie era ca la un moment dat s-au scos limitarile la clienti legat de largimea de banda maxima si asa era vreo doua luni: cum unul facea trafic mai mare, la celalalt deja mergea prost netul si in general erau pierderi de 50% la ping. Astral-UPC nu prea doreste sa investeasca in infrastructura aici, pentru serviciul triplay adica (net+tv+telefon) – ar cam trebui sa schimbe intreaga retea. Cu aparitia Digi Tv, Boom etc., a pierdut foarte multi clienti.
Cu trecerea clientilor de internet de la radio la fibra optica, smecheria era ca reteaua a fost facuta impreuna cu Protelecom, cablarea Protelecom si sudurile la fibra optica Astral.
Protelecom, din cate stiu, de fapt avea ca activitate principala realizarea retelelor si nu furnizarea de internet, alta chestie ca au lansat afacerea cu internetul aici, dar si ei aveau problema ca legatura la Cluj era tot prin Orange, degeaba era fibra pana la siloz. Tin minte ca intr-o vara s-a rupt cablul de fibra optica a Protelecom si cateva zile asa era pe trotuar pana ce au rezolvat problema. Am impresia ca nici la Protelecom nu prea era personal de interventie in oras dupa orele de lucru si nici personalul nu prea era calificat.
Dar nici Astral nu sta mai bine in privinta personalului. De exemplu, prin toamna 2005, un exemplar stralucit, in loc sa blocheze un singur client care n-a platit, a blocat netul la toata Gherla si restul personalului nu stia cum sa deblocheze. Nu e de mirare ca cablul cablul merge ca naiba si semnalul e prost, cand de exemplu pe strada principala, la destul de multe locuri exista innodiri cu banda izolatoare.
Dupa ce au schimbat stalpii in primavara 2007, trebuia mutat totul de pe stalpii vechi pe cei noi, care normal ca nu erau in aceeasi loc ca si cei vechi, asa ca trebuia sa prelungeasca cablurile tv care mergeau la case de la stalpi si in loc sa puna mufa metalica, meseriașii au izolat cu banda izolatoare, sau am auzit situatie cand problema era pe stalp si cei de la Astral veneau cu povesti privitoare la cauza problemei. Din cate stiu, aici la UPC, nici seful nu are specializare in telecomunicatii. Au ceva calificare la locul de munca si experienta dobandita pe cale empirica de cand lucreaza la cablu, ca sunt acolo aproape toti de la inceput si cam atat. Eventual au fost trimisi la ceva cursuri.
Romtelecom si RDS au un mare avantaj fata de Atipic, care pare sa aiba numai ca activitate secundara furnizarea de internet, si anume infrastructura proprie la nivel national. Atipic pare sa fie ceva firmulita al bucurestenilor, care din cinestiece motive, incearca sa faca afaceri aici. La inceput pare totul frumos si ok, insa cum creste numarul clientilor, asa se va strica calitatea. Exact ca si la Romtelecom, Clicknetul incepe sa mearga prost, browsingul efectiv, dupa-amiaz deja si mai ales seara exista pierderi la ping de ceva vreme incoace. Probabil cauza ar fi resursele insuficiente pentru numarul de utilizatori. La Clicknet, alta problema este ceea a liniilor, contacte proaste etc., care pot produce deconectarile repetate. Daca atenuarea este prea mare pe linie, viteza de transfer maxima, adica largimea de banda scade.
Am auzit numeroase cazuri la care odata ce s-au rezolvat problemele la linie, numarul deconectarilor a scazut simtitor. Alta chestie ce poate cauza deconectarile este fluctuatia de tensiune sau nivelul scazut de tensiune.
Nici RDS-RCS nu este un inger, dar are, ca si Romtelecom, infrastructura proprie la nivel national, poate chiar mai sigur decat cel al Romtelecom, deoarece are fibra optica pe liniile de medie (20 kV, in unele locuri) si inalta tensiune (110-220-400 kV), merg mana in mana cu Electrica, rezolva „problemele de comunicatie” ale Electrica, in schimb primesc fire in cablul de fibra optica. S-ar putea ca si la Gherla asa sa fie legatura cu Clujul la RDS, prin linia de 110 kV. In privinta calitatii nu stiu ce sa zic, am citit si bune si rele despre RDS.
Legat de retelele de cartier, nu este de mirare ca au probleme, in standard recomandarea este ca intre cladiri legatura sa fie ori wireless ori cablu de fibra optica. Cu fibra optica ai eliminat o gramada de probleme legate de interactiunea cu campuri electromagnetice nedorite si nu poate fi interceptata transmisia, deoarece nu exista camp radiat in jurul cablului, ca si la cele metalice (UTP, STP; FTP).
Miron M.
Internetul
Din experienta mea cel mai bun internet este cel de la clicknet dar nici Rds-Rcs nu este dat la oparte :twisted:
la mine clicknetul se deconecteaza cel putin o data pe ora >> cel mai prost serviciu pe care l-am avut vreodata. abia astept sa ma leg la orcine altcineva
:)
clicknet e pe spate :-) in plus , daca o sa garanteze ATIPIC 10 mb + uptime de macar 90% cu siguranta o sa fie la putere.abia astept sa vad ofertele :-)
Cele mai bune providere:
1. RDS-RCS
2. ZAPP
3. ClickNet
4. UPC
…Cam asta ar fi un top!Verificati,intrebati….
Fara monopol
Din start UPC sucks.
Clck net-ul te inhata pe 1-2 ani si dupaia nu mai ai ce face.
RDS- are la ce 45 de lei un pachet fff bun ( fata de monopolisti de la UPC)
Atipic inca nu ma manifest, pt. ca calitativ nu stiu nimic. Marti au deschis un birou de relatii / contracte pe Aleea Fagului peste drum de cofetaria Royal. O sa vd. ce va fii.
atipic rulz
am probat netul de la atipic……nu se compara cu nimic din ce am vazut….intradevar au net de calitate si viteza mare in tara cat si in extern….am inteles ca au provideri mari din bucuresti si din afara….merita…..super tareeee
cel mai bun e telefonica ,ADS-L
vivat clicknet -ul
eu am clicknet de foarte mult timp, si pot sa jur cu mana pe inima, inca nu am intampinat probleme de nici un fel .Iar in ceea ce priveste protelecomul, este jalnic.
Atipic e tare!!
M-am saturat de Click net! Ai dreptate Reddog, au viteza mare, poti sa descarci filme si muzica fara sa astepti o vesnicie. Cu siguranta voi alege Atipic!
ATIPIC – cel mai tare ever…
Hmmm…Am incercat UPC, ClickNet, Zapp, Orange, Vodafone…si as putea continua la infinit cu asa numitii provideri de servicii internet, care nu au facut altceva decat sa imi vanda vorbe in baza unei reclame care iti gadila urechea si ochiul :roll::. MARE DEZAMAGIRE :cry::! Am zis hai sa incerc si net-ul de la ATIPIC si am avut un soc…SUPER VITEZA!!! Nu se compara… chiar ma felicit pentru hotararea pe care am luat-o (mai ales ca si preturile sunt foarte bune)… Le urez bun venit in Gherla si SUCCES!! :wink:
RDS nu
RDS nu au primit autorizatie de la Primaria Gherla. Au cablat tot orasul, dar nu au primit autorizatie de functionare, sunt niste interese politice la mijloc
Asa da. Net de calitate
Fratilor utati ce ati stiut despre click, Protelecom, si aldelor. si incercati netu de la ATIPIC SOLUTION. Avantaj client.
1. Pretul. Pai la 30 lei ai 10 mb. ce vrei mai mult.
2. Contractul e pe perioada nedeterminata.nu te inhata pe 1-2 ani.
3. Au netul de la o mare firma de distributie. intra aici si vezi ce clienti au aia http://www.mediasat.ro/servicii_internet.html
4. Net stabil
5. Fibra frate nu gluma.
6. Stiu pe unu care vrea net de 100. Probabil pentru afacere. Nu merge frate ca nu e click. Aviz amatorilor.
Respect. FORZA ATIPIC
Hmmm mai incet cu reclamele la Atipic. Mai bine verificati site-ul Atipic.ro, pe prima pagina nu furnizarea de net apare ci traduceri! Deci asta inseamna ca furnizarea de net este activitatea secundara a firmei, alta chestie este sa furnizezi ce apare in oferta lor in Bucuresti si total alta in Gherla, deoarece nu cred sa aiba infrastructura la nivel national ca si RDS si Romtelecom.
La Gherla problema se pune in felul urmator ca trebuie sa ai o conexiune la un nod de comunicatii, deci ori de la Dej ori de la Cluj ori via satelit care este destul de scumpa, mai ales la ce largime de banda ar trebui. Deci trebuie folosita infrastructura cuiva ca sa aduci net la Gherla, deci furnizarea depinde de infrastructura gazda, de conditiile impuse etc.
Asta a fost problema si la Astral-UPC si la Protelecom, ambii foloseau infrastructura Orange si care mergea cum mergea.
Inca o chestie, nu v-ati gandit cum de alege o firmulita din Bucuresti care are ca activitate secundara furnizarea de internet vrea sa inceapa extinderea afacerii chiar in Gherla si nu intr-un oras mare cum ar fi Cluj ?
Alta chestie este ca daca cineva nu se ocupa serios de administrarea retelei, mentenanta etc atunci se va ajunge exact la soarta Protelecom&Co.
Legat de clicknet, deconectarile au 3 cauze majore: contacte proaste in liniile telefonice, fluctuatia de tensiune si nivelul scazut de tensiune la alimentare precum si cand problema este la Romtelecom. La mine cam rar sunt probleme de deconectare, 7-8 zile si mai mult timp trece fara deconectari.
Alta chestie este ca incep sa apara congestiuni la anumite ore.
GHERLAINFO: Lungimea comentariilor este limitata. Te rugam sa completezi restul mesajului intr-un alt comentariu. Multumim.
Raspuns
Mironel vad ca esti destul de informat de unde au avut netu UPC si sa stii ca ai dreptate Orange nu a avut suport tehnic sa le dea mai mult dar se pare ca nici nu au fost foarte interesati si destul de sarguinciosi, uite ca altii au reusit cu ceva relatii si putin sprijin politic. Bravo lor ! Noi avem de castigat.
De ce nu a facut Atipic retea in Cluj, pai pentru ca unul din cei doi actionari este gherlean si asta ar trebui sa ne bucure ca in sfarsit o sa aiba si Gherla net de calitate.
Continuare
Daca ne uitam atent la oferta Atipic, la fiecare tip de abonament sunt 3 valori : extern, national si retea. La 30 lei ai
1 Mbps extern, adica 1024/8=128 kbytes/s
Maxim extern este 4 Mbps adica
512 kbytes/s La Clicknet 6 Mbps externul este 768 kbytes/s. Atentie, aceste valori sunt limitele superioare, NU SUNT GARANTATE :!: :!: :!: , valoarea reala a vitezei de transfer depinde de mai multe.
Cel care zice ca a testat Atipicul sa ne spuna mai multe, unde a testat, cat timp si cum a testat, a verificat daca intr-adevar netul la locul testarii era intr-adevar prin Atipic si nu prin alt furnizor ? Cum se comporta reteaua la ore de varf, cand transferul este maxim ?
Legat de RDS, ce contine oferta?
Mironel, da-mi voie sa te contrazic…
Mironel, da-mi voie sa iti spun ca, daca te-ai documenta putin ai afla ca, pentru ca o „firmulita” asa cum spui tu, sa fie distribuitoare de servicii internet, atunci trebuie sa functioneze in principal cu „Activitatea de telecomunicatii prin intermediul retelelor”. Website-ul pe care l-ai accesat este pentru activitatea secundara a firmei reprezentata de traduceri (si numai pentru ea) – crede-ma ca m-am interesat – iar linkul pentru internet se afla acolo provizoriu, deoarece site-ul destinat serviciilor de internet sufera pentru moment niste modificari majore si este in lucru. In plus, ei se ocupa numai de internet, nu ca altii si de telefonie si de televiziune (un carcalete din care nimic nu iese bine). Crede-ma ca am cunostinta amanuntita despre niste lucruri pe care nu le stii si asta pentru ca am pus intrebari cui trebuie…asa ca, inainte de a face niste afirmatii, ar fi bine sa fi sigur pe ceea ce pretinzi ca stii. Poate esti doar unul dintre cei care se multumesc cu putin. Eu una sunt satula de gogosi stil Click, UPC, Protel, Orange, etc, exact asa cum am spus si anterior… Oricum, in timp se va dovedi calitatea buna a serviciilor oferite de ATIPIC si atunci poate vei reveni asupra afirmatiilor pe care le-ai facut si, in plus, nu te obliga nimeni sa te abonezi la ei…e fix treaba ta daca vrei sa te chinui in continuare cu furnizorul la care esti abonat… O seara buna… :wink:
Pt Ancutza
Nu are rost sa ne certam pe tema asta, dar daca esti asa de bineinformata, impartaseste-ne te rog informatiile. Chiar m-ar interesa detaliile, cum si de unde va primi Atipic in Gherla internetul ce retea de distributie va folosi.
Sincer sa zic, niciodata nu m-a interesat ce si cum trebuie sa apara pe hartii la furnizarea internetului, stiu firma din Gherla care furnizeaza internet fara ca aceasta sa fie activitatea principala.
De altfel, nu sunt multumit cu furnizorul de internet actual, mai ales in ultima vreme, dar nu am alta solutie, deoarece stau la casa
si numai zonele cu blocuri sunt acoperite de furnizori, cand vor ajunge aici cu netul deja va fi supraincarcat si va merge prost.
Pe mine m-ar interesa mai mult externul decat nationalul, nu prea downloadez, mai mult browsing.
Sunt curios ce va iesi din toata treaba si cat va tine, dar parerea mea este ca Gherla este oras prea mic pentru atatia furnizori, ca sa mearga brici trebuie sa investesti destul de mult, si ar trebui cam mult timp sa scoti banii investiti si sa ai si ceva profit din toata treaba, rentabilitatea dupa parerea mea e cam frageda.
Faci afacerea, netul merge super dar daca nu ai profit sau nu-ti ies calculele poti s-o inchizi.
net
va spun sincer am avut net de la clicknet si alti operatori locali dar de la firma atipic sunt cel mai multumit asa ca fratilor profitati din plin de fibra optica ;-)
Ancutza cred ca faci parte din categoria asa zisilor experti care cred ca stiu ceva foarte bine dar de fapt habar n-au de treaba respectiva. Cine stie sa mufeze un cablu de retzea sau sa configureze un calc deja se crede mejter in retzele,cine stie un pic de mazgaleala in photoshop se crede mare expert in grafica si daca mai are si o camera foto mai bengasa se crede si mare fotograf sau asa zisii ingineri de sunet care stiu sa manuiasca un winamp ceva si cam asta basta.
Ancutza draga tu vorbesti numai din auzite,presupun ca nu prea ai habar ce si cum este la un provider de net, vezi numai cifrele din oferta dar nu stii ce presupun cifrele alea si ce costuri presupun pentru provider.Crede-ma stiu ce vorbesc,am colaborat cu cativa ISP-uri si lucrez de ceva vreme in bransa.
Acel”carcalete”despre care vorbesti, adica tv+net+telefon,in alta parte functioneaza foarte bine,la noi este implementarea romaneasca a solutiei.
sa ma lamuriti si p mn
am citit toate parerile voastre despre retelele de net da sa imi zica si mie cineva care e cel mai bun k eu nu sunt multumita de al meu deloc.mi se deconecteaza din 10 in 10 min.
groaznic..
Nici macar nu stiti ce inseamna fibra optica..si tot o intidentzi deajaba. ce sa mai vorbim de infrastructura..
ia faceti un istoric. ganditi-va. majoritatea tentelor de ISP-uri din ultima vreme..nu au reusit sa faca nimic.. ba au cumparat, ba au vandut. si treptat au pierdut toti clientii. oare dece? eu sunt multumit de RTL. numa bine.
Pt dedeutza :
Pe nevazute e mai dificil de spus, destul de probabil sa ai probleme cu linia telefonica si asta produce acele deconectari dese dar ar putea fi si din alte cauze.
Net bun
Atipic. Il am de o zi merge beton. de pe strong iau cu 600 kb. merita incercat
stima pt atipic
fratilor nu e de gluma…azi am fost la Atipic la sediu sa ma informez si eu mai bine, eram chiar curios sa vad cum merge un net pe fibra. Mi-au aratat cum descarcau de pe un torrent romanesc ceva scenefz.net…luau cu 10 MB. Mi-a picat fatza. Abia astept sa ajunga si la mine. va zic pe cuvant..incercati…bravo voua
Pai frate, la ei poate sa vina, dar la tine in casa nu fibra va veni, ci cablu UTP, momentan numai ei sunt pe teava respectiva
Continuare-1
Altfel va merge cand nspe utilizatori o sa traga la greu torrenti si tot mamadracului, si inca o chestie, nu prea cred ca o firma ca Atipic sa aiba infrastructura proprie la nivel national, faza este ca daca nu ai asa ceva folosesti in chirie infrastructura cuiva, daca pica o conexiune pana acel cineva nu-si trimite echipa de interventie sa remedieze problema tu stai si freci mult si bine, asta era buba si la Astral-UPC si la Protelecom, ca pana ce nu rezolva Orange problema ei puteau sa urle cat vroiau la toti peretii, dar nici ei nu prea s-au stresat sa rezolve problemele.
Continuare-2
Alta chestie este ceea ce am mentionat, la voi nu fibra va veni ci cablu UTP, deci vor fi switch-uri la greu, care se pot arde la supratensiuni atmosferice sau de comutatie, deci sa nu va asteptati ca Atipic va fi marea salvare in domeniul netului. Probleme vor fi, ca la oricare furnizor de net, dar depinde mult cat de operativa si serioasa va fi echipa sau persoana care se va ocupa de mentenanta si interventie sau daca vor fi bani pentru upgrade in cazul cand vor apare congestii de trafic etc.
info plus
sa va zic shi eu ceea ce shtiu nishte chestii aflate sa zicem din surse sigure : atipic cica au transportul prin fibra optica de la rmtc pana in gh. deacolo o au p a lor, rmtc nu are in gherla fibra optica ci fibra de cupru cea veche de pe stalpi,RDS&RCS le vine fibra optica din dej pe stalpii de inalta tensiune de la electrica dar roata peundeva p la tzaga shi intra in gherla p ”liviu rebreanu” fibra cu o lungime de 44km,
Deocamdata Atipic se pare ca au oferta buna dar sunt curios de viteza internationala nu in tzara chiar daca in tzara au legatura foarte probabila de 10 mb shi descarci un film de pe strong dc (din tzara :P )cu 10mb/sec. se poate ca viteza in exteriorul tzarii sa fie mica! shi viteza de upload (trimitere) ma mai interseaza pt ca la romtelecom ii dezastru imi cade des, ar my fii ofertele RDS care cred ca ar fii bune,asteptam sa dea drumu cu toate ca intampina probleme din partea UPC shi politic,sper in februarie;am aflat o chestie cica un amic d la RDS zice ca daca intra in bazele lor de date ii apare ATIPIC ca shi client Rds :-?
Daca my aflu ceva interesant va tzin la curent o sa ma interesez :-)
Adevarul……..
Adevarul e k gherla nu a mai vazut un asa internet!!!!Pt cei care nu cred sunt rugati sa vina sa se convinga.Motivul pentru care Atipic sa extins in Gherla este acela pt ca nu e o firma f mare care sa isi permita o investitie pe o piata saturata cum e clujul……….Vitezele reale le depasesc pe cele mentionate in contract……Convigeti-va singuri!!!!!
Re:necula michael
dar u ce experienta in domeniu ai sa caracterizezi o firma knd nici nu sti ce e aia o retea….Ai vazut vreodata in viata ta fibra optica cum arata????Ai vazut si tu pe net „ISP” si acum te dai expert…Lasa pe altii sa vorbeasca k astea sunt cuvinte prea mari pentru tine…….
Net si mai bun
Rectific . De pe strong iau cu cca 800-85o
rds
stie cineva ce tarife vor avea rcs-rds pe gherla? ca sa facem o comparatie cu clicknet si atipic
pt. Chinezu
Au un pachet de 45 lei cu TVA, la TV + TEl+ NET de 2 mb. Atata stiu.
deci fratilor, din surse sigure va spun si eu ca netul ce da atipic este pe fibra optica cu tunel intre mediasat bucuresti si atipic pe fibra romtelecom ( apropo ma infunda rasul sa aud ca romtele nu are fibra si lucreaza pe cupru inca, in sec XXI mai ales ca nu mai exista in cladirea aia nici tipenie de om..in fine). deci va spun sigur ca au cel mai mic abonament este de 30 ron (extern de 10 Mb si intern toate merg pe 100 Mb)si cresc in functie de pachetele alese. io zic sa-i lasam sa vedem cum se vor descurca si apoi sa ne dam cu parerea toti, pt ca totusi daca e asa cum zic ei doar noi vom avea de catsigat.
Calin nu prea reusesc sa te urmaresc.
Fluxul rezultant din insumarea clientilor ADSL al Romtelecom nu poate fi transportat prin cabluri de cupru de pe stalpi, pentru debitul respectiv trebuie fibra. Romtelecom Gherla este legat prin fibra proprie fie la Dej fie la Cluj.
Linia de 110 kV al Electrica nu intra pe L Rebreanu in oras ci pe undeva pe la drumul de la Saratura, fibra optica este in „firul de garda” al liniei care este fixat la varful stalpurilor, cablu tip OPGW (Optical Ground Wire Cable)
http://www.furukawa.co.jp/OPGW/index.htm
Continuare
Tin minte cand tragea RDS fibra in oras pe principala, montau dinspre Cluj, din sursa sigura stiu ca prin 2006 RDS deja avea ceva echipament la Gherla amplasat pe siloz, si prin 2007 cica avea ca client ceva banca de pe Clujului din zona fostei Pijama conectat printr-o fibra care mergea in directia Cluj. Eu presupun ca site-ul RDS este fie pe siloz fie la Electrica, deoarece fibra este folosita si de Electrica, altfel nu prea ar fi inglobat in firul de garda…
Cum ai zis si tu Calin, Atipic ca firma mica nu prea isi permite fibra proprie pana Cluj sau Dej, deci foloseste fie infrastructura Romtelecom fie infrastructura Electrica-RDS pe post de client cu un anumit flux.
Desincronizare
Cand am scris comentariile inca nu era postat ce a scris Cosmin, daca asa este cum zice atunci teoretic exista premisele unei conexiuni mai stabile, dar repet ceea ce am mai spus si inainte, ca depinde si de infrastructura Atipic din oras precum si de cei care se ocupa de mentenanta la Atipic-Gherla.
Oricum ar fi bine sa functioneze ceva decent si cum ar trebui in orasul asta…
comparati retelele locale
am vazut ca multi dintre voi urcati atipicul pana deasupra norilor. poi haideti sa va spun si voua cum sta treaba. protelecomul, o retea identica cu cea a celor de la atipic, din punct de vedere tehnic chiar mai buna, a avut banda minunata pentru primii 20 – 30 de clienti. dar in timp, dupa ce au acaparat zone si au castigat peste 500 de clienti, va dati seama ca au suprasolicitat banda si a iesit un rahat. haideti sa ii laudam pe cei de la atipic, care in momentul de fata au putini clienti, si sa vedem ce vor face cand vor castiga peste 500, si ca sa le ofere incontinuare 10MB/client va trebui sa cumpere banda de la provider care va costa peste 4000EURO lunar. ce parere aveti acum?
cat despre rds…
pentru cei mai putin informati, RDS-ul ofera servicii complete in proportie de 80% din suprafata tarii. daca va uitati atent la infrastructura, veti observa ca au fibra optica din scara in scara, si nu doar una singura ca ceilalti amatori din gherla. atipicul de exemplu, pleaca cu cabluri de cupru de pe un bloc pe altul, protelecomul din scara in scara etc…
sunt cei de la RDS legali?
mai oameni, haodeti sa fim seriosi. „primaria anunta ca lucrarile interioare nu sunt avizate…”
de cand comanda primaria la mine pe scara? daca mi se sparge un geam il schimba ei? pentru asta, exista asociatie de locatari, si fiecare locatar isi da cuvantul.. cat pentru lucrarile exterioare, ei folosesc stalpii pentru care platesc chirie la electrica, si electrica plateste chirie la primarie pentru fiecare metru patrat de pamant. deci aici vorbim de subinchiriere. practic si legal, „CEEA CE FACE RDS IN GHERLA NU ESTE DE COMPETENTA PRIMARIEI MUNICIPIULUI”
iar despre oferta rds…
stiti cu totii ca ofera telefonie fixa „0364-xxx”, telefonie mobila „0770-xxx”, internet 8MB, TV cablu 68 programe inclusiv GSP, toate acestea la 45 RON. iar pentru cei doritori de internet de mii de mega, imi face placerea sa ii anunt ca la un abonament de RDS, au acces la HUB-urile DC++ metronationale, care contin mii de utilizatori, si pot downloada cu viteza retelei de 100MB din orice oras al tarii care face parte din reteaua rds. iar pentru cei nestiutori, RDS-ul a acaparat in ultimii 15 ani 6 tari: romania (sursa mama), ungaria, austria, germania(colaborare cu DEUTSCHE TELEKOM), bulgaria, si slovacia, iar mai nou, lanseaza telefonia mobila in Spania. mai oameni, nu e un rahat vandut ca protelecom, romtelecom, iupici sau atipicurile de la colturile strazii
pt atipic solution
cand dati drumul in tot orasul :D
stop….
Atipic solutions nu obliga pe nimeni sa se conecteze dak nu vrea…nici o problema fratilor….am inteles k sunteti foarte multi „experti” in domeniu asa k nu are rost sa ma cert cu nimeni…ar trebui sa fiti multumiti k este concurenta deci servicii mai bune…iar pt cei care au zis k atipic bla bla bla va spun eu nimeni nu vine din bucuresti sa investeasca in Gherla de nebun shi sa dea net de kakat mai ales dupa faza cu Protelecomul………tie mihai ce pot sa iti spun altceva decat k banda creste prportional cu clientii si dak esti asa de expert cum te ti ar trebui sa sti cat poate duce o fibra optica shi cat poate duce un cablu de retea…..faza cu blocatul switch-urilor cade din start pt ca la atipic se folosesc switch-uri cu management in cuti securizate..La sediul de pe Aleeea Fagului se pot obtine informatii suplimentare shi demonstratii…….si ca sa va lamuresc furnizorul este media sat….
pentru concurentza……..
Nu va mai ocupati fratilor cu treburi murdare cum ar fi taiatul de cabluri k nu e frumos si mai e si periculos….
Re: DAN ATIPIC
Re: DAN ATIPIC
Stii bine ce experienta am in domeniu, si care’s capacitatile:-)
Mentionez, experienta de vreo 6-7 ani in domeniul IT. deci, orice ar fi de pus sub semnul indoielii.. Been there, done that:-)
RE:nazyboy
cam intro luna doua speram sa avem o acoperire de cel putin 80% a orasului Gherla
Re:necula
Nu ma indoiesc de experienta ta IT dar lasa retelistica pe seama celor care ese pricep………
re
Dan, te rog lamureste-ne cu inca o chestie, prin ce infrastructura ajunge la Atipic netul de la Media Sat ?
Legat de switch-uri, eu m-am referit la supratensiuni si chestii de genul, datorate Electrica si/sau conditiilor meteo care scot din functiune echipamentul. Pui in fiecare cutie si un UPS ?
Complectare Dan
pt mironel in unele privintze eshti informat: da am greshit io ruta fibrei optice de la RDS&RCs vine intradevar pe stalpii de inalta tensiune de la electrica si intra pe la saratura, Rds are parteneriat Cu electrica in toata tzara,vine din dej shi are 44km lungime(fibra),RDS este a lui Voiculescu care my detzine antena1 …gsp + inca cateva tv shi posturi de la radio shi este preshedinte PC; oferta este cam urmatoarea la Rds 45 ron net:3 mega(30mb intern)metro,canale tv 68 (inclus max pack shi alte canale platite in plus la antena digi)+ telefon fix shi unu mobil cu minute 500 in retea shi 50 in ROMTEL; inca o oferta era de 55 ron care avea 5mb extern 50mb in reteaua metropolitana 68 ch + minute 1000 rds & 100 Romtel, specific ca fiecare serviciu RDS se poate conecta separat!
ATIPIC toata stima deocamdata cel my bun net din orash!!! provider o firma buna din Bucruresti Mediasatul,semnalul adus prin inchirierea 6 linii fibra optica de la romtel(Deci Miroane suporta shi 1000 useri shi my bine cu viteze mari numai sa se adune userii ca banda este deunde shi nu cade lucru f important)
Pt michael : eshti bun la pcuri vb lui dan dar retelistica unde tzie experintza?
Astept sa dea drumu RDS care sunt perfect legali sa vedem ce viteze au shi la ce pretzuri ma refer nu la ofertele de internet la pachet ci numai net singur, concurentza este in beneficiul clientului !
Pt. Mironel
Mironel petru mai multe detalii si ca sa te convingi suna la nr de tel 0740730636 si te invit sa vezi cum merge un net adevarat
hmmm
ce chestie interesanta, fostii angajati de la upc, cu masina upc, instaleaza net la ATIPIC…hmmm….
chinezu
Auzi chinezule…….de ce sa trag eu fibra prin oras?????pt bani shi ursul joaca…….
ch
Romtelecom merge f bine problema este routerele date de ei care sant de proasta calitate, miam cumparat router edimax si merge f bine, nu a cazut deloc.
rds probabil cea mai buna varianta din tara.
fibra optica
Mai […] mai documentati-va,fibra optica nu intra in Gherla pe L Rebreanu,ci Terminalul este la STATIA 110 kv Gherla,la Electrica :P
internet ce gherla nu are si nu va avea
vad ca ati cam lasat garda jos apropo de internetul din gherla. vreau sa va spun ca mi-am facut abonamentul cel mai mic de la Atipic si merge excelent…stabil..exact cum mi-i l-au descris ei..pana acum aveam clicknet…adio …fibra optica e la putere…incercati pe cuvant..nu o sa va para rau