mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata ochelari vedere gherla gama optic dej cluj gherla dentist stomatologie cabinet artdent telefon tigla metalica depozit gherla mondial dej cluj cabinet orl gherla dej cluj spatiu birou gherla chirie locuri de munca sofer mariflor gherla dej cluj locuri de munca gherla dej cluj sofer kimbo

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program

contract

Bine de știut dacă vrei să rupi contractul cu furnizorul tău de servicii de telefonie, internet sau televiziune

Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice condițiile de încetare din respectivul contract.

Încetarea contractului la cererea utilizatorului

În primul rând, atunci când solicită încetarea contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorul trebuie să țînă cont de câteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menționate în contract:

– dacă a expirat perioada contractuală inițială;

– ce penalități i se aplică dacă solicită încetarea contractului, iar perioada inițială nu a expirat;

– termenul și modalitățile în care poate depune o cerere de încetare a contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Unii furnizori oferă posibilitatea că solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută în scris și transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere și va primi un număr de înregistrare. De asemenea, trebuie luat în calcul și faptul că, de regulă, furnizorii condiționează procesarea cererii de încetare de returnarea echipamentelor oferite în custodie/chirie și de plata unor eventuale datorii.

Obligațiile furnizorilor

În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii:

– informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali;

– informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului;

– adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;

– formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot întra în posesia lor, dacă este cazul;

– informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.

Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015, toate informațiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc ușor accesibil, prezentate într-un mod vizibil și bine structurat.

Reclamații

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagină sa de internet informații legate de încetarea contractelor.

În cazul în care un furnizor nu da curs cererii de încetare a contractului, utilizatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Secțiunea InfoCentru din pagină de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găși aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piață de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației.

 

sus(4)jos(0)

laborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestely tractari auto gherla dej cluj telefon

Lasă un răspuns