mondial gherla nisip balast sort dej cluj depozit feroterm gherla magazin centrala termica instalatii dej cluj stiri pentru viata ochelari vedere gherla gama optic dej cluj gherla dentist stomatologie cabinet artdent telefon tigla metalica depozit gherla mondial dej cluj cabinet orl gherla dej cluj spatiu birou gherla chirie locuri de munca sofer mariflor gherla dej cluj locuri de munca gherla dej cluj sofer kimbo

hayak cafenea pub club gherla dej cluj orar program

sectie votare alegeri gherla

Alegeri europarlamentare 2019, prezență dublă la vot față de 2014, situație neprevăzută

Duminică dimineața la ora 7 s-au deschis secțiile de votare în vederea alegerilor europarlamentare.

La Gherla sunt 16 secții, dintre care 3 la Băița, Hășdate și Silivaș, iar pe listele de alegători sunt înscriși 19137 de cetățeni cu drept de vot.

Pot vota cetățenii români care au 18 ani împliniți, inclusiv cei 562 de români care au împlinit chiar pe 26 mai această vârstă.

Cetățenii care duminică se află într-o altă localitate decât cea în care au domiciliul pot să voteze în localitatea în care se află la orice secție de votare.

De exemplu, un alegător domiciliat în București care duminică se află în București, poate să voteze doar la secția de vot la care este arondat. Deci dacă locuiește în sectorul 1, nu poate merge să voteze la o secție de votare din alt sector, ci doar la secția din sectorul 1 la care este arondat. Daca însă alegatorul domiciliat în București se află astăzi într-o altă localitate poate vota la orice secție de vot din localitatea respectivă.

NU AU DREPT DE VOT debilii sau alienații mintal puși sub interdicție și nici persoanele condamnate prin hotărâre judecătorească definitivă la pierderea drepturilor electorale.

La alegerile europarlamentare, pot vota și cetățenii din alt stat al Uniunii Europene care s-au înscris în listele speciale pentru a vota reprezentanții României în Parlamentul European. Evident, alegătorii din alte state UE nu vor putea vota la referendumul național.

Pentru asigurarea condițiilor necesare de legalitate și securitate a votului va fi utilizat Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.

Președintele secției de vot conduce operaţiunile de votare și ia toate măsurile de ordine în localul secţiei de votare şi în jurul acestuia, în curte și la intrările în curte, precum şi pe străzi şi în pieţe publice până la o distanţă de 500 m.

În afară de membrii biroului electoral al secţiei de votare, de candidaţi şi de observatori, nicio altă persoană nu are voie să staţioneze în locurile publice din zona de votare sau în localul de vot mai mult decât timpul necesar pentru a vota.

Președintele secției de vot poate lua măsuri pentru ca alegătorii să nu stea în cabina de votare, mai mult timp decât este nevoie pentru a vota, în mod nejustificat.

Prezența oricărei alte persoane în cabina de vot, în afara celei care votează este interzisă.

Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare este obligat să ia măsurile necesare pentru ca votul să decurgă în bune condiţii.

Dacă însă, din motive bine întemeiate, constatate de către președintele secției de votare, alegătorul nu poate să voteze singur, are dreptul să cheme în cabina de votare o altă persoană pentru a-l ajuta. Aceasta nu poate fi din rândul membrilor biroului electoral al secției de votare sau din rândul observatorilor.

La ora 21:00, președintele biroului electoral al secției de votare declară votarea încheiată și dispune închiderea localului secției de vot.

Alegătorii care la ora respectivă se află în localul secției pot să își exercite dreptul de vot.

Pentru păstrarea ordinii pe parcursul procesului de votare, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare poate solicita sprijinul efectivelor Ministerului Afacerilor Interne.

În ceea ce privește ziua de astăzi, în competența de sancționare a efectivelor din cadrul Poliției, Jandarmeriei și Poliției de Frontieră se numără o serie de contravenții prevăzute de actele normative referitoare la alegerile europarlamentare și referendum.

Refuzul de a respecta dispozițiile președintelui biroului electoral al secției de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot și în împrejurimi se sancționează cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei.

Tot cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei se pedepsește sfătuirea alegătorilor la sediul secțiilor de votare cum să voteze sau cum să nu voteze, precum și continuarea propagandei electorale. Prin continuarea propagandei electorale se înțelege afișarea, lansarea sau distribuirea de materiale electorale de orice tip, precum și difuzarea de mesaje electorale în format audio, vizual sau mixt pe ecrane digitale amplasate în locuri publice ori private sau prin intermediul unor vehicule special amenajate.

Polițiștii, jandarmii și polițiștii de frontieră vor sancționa cu amendă de până la 4.500 de lei persoanele care astăzi, în intervalul 7.00-21.00, comercializează sau consumă băuturi alcoolice în spaţiul de protecţie al secţiilor de votare.

În ceea ce privește infracțiunile electorale prevăzute de Codul Penal, competența de cercetare revine poliției judiciare, sub supravegherea procurorului.

Împiedicarea, prin orice mijloace, a liberului exercițiu al dreptului de a vota sau de a fi votat se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

Tot cu închisoare de la 6 luni la 3 ani, plus interzicerea exercitării unor drepturi, se pedepsește oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze într-un anumit fel.

Persoana care votează fără a avea acest drept sau folosind un act de identitate nul ori fals sau un buletin de vot fals se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă și interzicerea exercitării unor drepturi. Aceeași pedeapsă poate fi aplicată persoanei care votează de două sau de mai multe ori sau introduce în urnă mai multe buletine de vot decât are dreptul.

Violarea prin orice mijloace a secretului votului se pedepsește cu amendă, dar dacă fapta a fost comisă de un membru al biroului electoral al secției de votare, pedeapsa este închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă și interzicerea exercitării unor drepturi.

Și tentativa la infracțiunile electorale se pedepsește.

PREZENȚA LA VOT 

Prezența la vot până în jurul orei 10 este dublă față de prezența înregistrată la alegerile europarlamentare precedente. Dacâ în 2014, la ora 10 se înregistra o prezență de 3,73% la nivelul județului Cluj, duminică la aceeași oră se prezentaseră la urne aproximativ 8% dintre oameni.

În 2014 s-a înregistrat o prezență la vot la Gherla de 27,06% și de 32,44% la nivel național.

La ora 10,30, în județul Cluj votaseră 9,25 % dintre alegători. Cea mai mică prezență la vot era în județul Vaslui, de 6,47%, iar cea mai ridicată în Teleorman, de 11,46%.

La Gherla, până la ora 10.30 era o prezență la vot de 7,39%. Cea mai redusă prezență s-a înregistrat la secția 233, de 5,13%, iar cea mai ridicată la secția 243 de la Hășdate, de 13,76%.

Prezența la vot, la ora 10,40

  • Aluniș 7.51%
  • Bonțida 7,96%
  • Borșa 13,11%
  • Buza 8,19%
  • Cămărașu 8,89%
  • Cășeiu 7,21%
  • Câțcău 11,08%
  • Cătina 8,05%
  • Cuzdrioara 5,46%
  • Dăbâca 11,77%
  • Fizeșul Gherlii 5,21%
  • Geaca 8%
  • Iclod 6,41%
  • Jucu 11,79%
  • Mica 8,70%
  • Mintiu Gherlii 7,50%
  • Dej 7,01%
  • Pălatca 11,35%
  • Sânmartin 15,75%
  • Țaga 7,44%
  • Sic 4.64%

SITUATIE NEPREVĂZUTĂ

În cursul zilei de sâmbătă, Ministerul Afacerilor Interne a sesizat Biroul Electoral Central cu privire la anumite situații care ar putea apărea pe parcursul desfășurării votului și care impun un mod unitar de consemnare în procesele verbale privind rezultatele votării. Este vorba de părăsirea localului de vot cu buletinul de vot, lăsarea buletinului de vot în cabina sau neintroducerea de către alegatori în urnele de vot a buletinelor de vot primite.

Acest tip de acțiuni care constituie încălcări ale legii ar putea afecta cheile de control utilizate pentru înregistrarea proceselor verbale privind rezultatele votării, sens în care Ministerul Afacerilor Interne a solicitat Biroului Electoral Central să analizeze și să stabilească o procedură unitară de urmat.

Prin răspunsul primit duminică dimineața, Biroul Electoral Central nu a apreciat necesară adoptarea unei circulare în sensul aspectelor sesizate.

Cum a fost ziua votului la alegerile europarlamentare din 2014- imagini foto și video

Rezultate Gherla alegeri europarlamentare 2014

sus(2)jos(3)

laborator analize medicale medicina muncii oftalmologie permis auto dej cluj telefon apartament vanzare nou bloc gherla dej cluj pret telefon serestely tractari auto gherla dej cluj telefon

Lasă un răspuns